Business Joomla Themes by Justhost Reviews

Javne nabavke usluga oglašavanja u medijima

Datum kreiranja: utorak, 04 avgust 2015

skupstinaposlaniciNarodna skupština je ekspresno usvojila izmene Zakona o javnim nabavkama, još 31. jula. Ove izmene izgleda još uvek nije potpisao predsednik Republike. To se, naime, može zaključiti uvidom u skupštinski sajt, gde se ove izmene i dopune još uvek nalaze na spisku predloga zakona, a ne među usvojenima. Da li su tome razlog odsustva zbog letovanja ili razmatranje inicijative Zaštitnika građana i drugih nezavisnih organa da predsednik ne proglasi Zakon o načinu određivanja maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru, koji je usvojen istog dana, zbog neustavnosti, za sada je nepoznato.

Jedna od posledica izbegavanja javne rasprave o izmenama Zakona o javnim nabavkama jeste to što neka bitna pitanja nisu ni pokrenuta. Među njima je i pitanje javnih nabavki usluga oglašavanja. O tome govori i najnoviji newsletter Asocijacije medija, prenoseći reči resornog ministra "... donošenjem ovog zakona biće otklonjenje mnoge nelogičnosti koje su se odnosile na potrebu raspisivanja tendera za ustanove kulture, ali nažalost izgleda neće biti otklonjena jedna koja se odnosi na štampane medije, a to je da organi javne vlasti kada žele da se oglase u novinama moraju da raspisuju tender, dok za reklamiranje na televiziji ili radiju ne moraju". Navodi se da je o ovome Asocijacija medija više puta pisala i podnosila predloge i resornom ministarstvu i Privrednoj komori, da nije sporan samo neravnopravan položaj medija u ovom slučaju već je uvek nedostajalo i dovoljno jasno uputstvo kako da se sprovede nabavka medijskog prostora u više izdanja istovremeno a da jedini kriterijum ne bude samo cena već i pokrivenost, ciljna grupa i slično".

Transparentnost - Srbija je pokrenula rešavanje ovog pitanja kada se za to otvorila prilika - tokom javne rasprave o novom Zakonu o oglašavanju http://goo.gl/YdV2CY . Ne samo da od februara do danas nismo dobili nikakvu informaciju o razmatranju tih predloga, već je sudbina ovog nacrta u celni za sada potpuno nepoznata. Da podsetimo, nacrt ovog zakona bavi se samo pitanjem komercijalnog oglašavanja, ostavljajući tako nerešene brojne probleme koji se odnose na oglašavanje organa javne vlasti, a koji nisu rešeni ni nedavno donetim medijskim propisima, niti su adekvatno uređeni Zakonom o javnim nabavkama.