Business Joomla Themes by Justhost Reviews

Mediji o korupciji

Datum: 01.09.2019 

Medij: Blic      Strana: 2,3

Rubrika: Politika

Autori: Danijela Luković

Teme: Korupcija

Naslov: Stefanović Borko   Bojkot je bunt protiv uništavanja Srbije

 Bojkot je bunt protiv uništavanja Srbije

Stefanović Borko

 “Važno je da vide da mi u Srbiji nećemo nasesti na jeftine udice vlasti i da ćemo sačuvati jedinstvo i opredeljenost da što pre temeljno promenimo našu zemlju nabolje, bez kalkulacija i jalovih pokušaja popravke diktature”, kaže za “Blic” Borko Stefanović, komentarišući posetu tri evropska zvaničnika Beogradu.

 danijela luković

neMaMo SloBodne iZBore Kritike su i da deo opozicije ne želi na izbore jer se plaše izbornog rezultata?

Jeste, evo baš smo se uplašili. Nemamo mi slobodne izbore u ovoj zemlji već sedam godina. Pokušavali smo, naivno, da iznutra menjamo sistem, borili se za pozicije u opoziciji. Sad više nema lidera opozicije, već lidera promena. Sada ostavljamo na tanjiru ogoljenog diktatora, njegove satrape, lažove i lopove. Time se ubrzava pad ovog režima na prvim slobodnim izborima sa slobodnim medijima i van same kampanje. Tek tad će Srbija imati izbor. Ovo sad nije izbor već biranje onog za kog ti kabadahija naredi, uceni, kupi.   Razgovaramo i o tome da li se opozicija plaši rezultata pa zato izbegava izbore, kao što se može čuti, koji im je plan za dan posle izbora i da li planiraju da ožive proteste “1od 5 miliona”. Kako komentarišete Mekalisterove poruke o bojkotu izbora?

gađaju previše. On odlično zna kakvo je stanje u Srbiji. Zna da ovde nema elementarnih sloboda, slobodnih izbora, niti ima izgleda da SNS prestane sa organizovanim lažima, korupcijom, krađom iz budžeta. Smešno mi je bilo kad mi je stisnuo ruku i rekao: “Čitao sam kako su vas napali i udarili”. Važno je čitati. Bitno je i kao izvestilac za naš deo Evrope znati dobro šta se zaista dešava.

Iako smo svesni važnosti razgovora sa predstavnicima EU, SAD i Rusije, nemamo iluzija da će bilo ko umesto nas doneti slobodu i normalnost Srbiji, tako da smo primili na znanje Mekalisterove stavove o našoj vlasti i “neviđenim uspesima”. Niti im je to prvi put, niti to menja sve izvesniji odlazak ove loše vlasti u istoriju. Uvek se setim kako je Holbruk voleo sa Miloševićem da pije viski i svira Sinatru na klaviru. Narod Srbije je bio na ulici, nije mario previše za te sitnice i pobedio je. Tako će i sad biti.

Očekujete li neke pomake nakon posete Kukana i Flekenštajna Beogradu?

U pitanju su dva poznavaoca naših prilika i sigurno je da nisu ograničeni sadašnjim položajem u institucijama EU, tako da slobodnije i jasnije mogu da vide stepen propasti Srbije i nedostatak elementarnih uslova za slobodne i fer izbore. Važno je da vide da mi u Srbiji nećemo nasesti na jeftine udice vlasti i da ćemo sačuvati jedinstvo i opredeljenost da što pre temeljno promenimo našu zemlju nabolje, bez kalkulacija i jalovih pokušaja popravke diktature. Nema šminkanja, samo promene iz temelja jednog korumpiranog sistema lične vlasti.

Šta opozicija dobija bojkotom izbora?

Dobijamo samo prvi korak ka slobodnim izborima i slobodnim medijima, kada će narod moći i van kampanje da čuje za šta se ko zalaže, kakvi su nam planovi, kako hoćemo specijalnog tužioca kao u Rumuniji, zakon o poreklu imovine za funkcionere, minimalnu platu od 350 evra, ulaganje u školstvo, zdravstvo i nauku, ukidanje svih plagiranih diploma, obnavljanje naše poljoprivrede i energetike. Moći će ljudi da čuju kad će i kako bolje živeti, videće da je moguće i da sve zavisi od nas, kao i da ubuduće oni koji krše zakone, lažu, kradu, blate bez dokaza, uništavaju ljudima živote, neće moći od zakona i nezavisnih sudova i tužilaca da se sakriju. Bojkot je, dakle, bojkot ludila u kojem živimo, ne samo izbora. On je bunt protiv uništavanja Srbije i delegitimizacija samodršca.

Njima je u ime SSP prenet stav da ste za bojkot. Zamislimo dan posle izbora. Šta dalje?

Dan posle izbora smo dan bliže konačnoj pobedi nad nenormalnošću i kriminalom ovog režima. Svaki novi dan nakon toga je jedino revijalna utakmica našeg uzurpatora. Bojkotujemo ove, da dobijemo nove. Bunt i nemirenje izlaze iz sistema, institucija, koje su pretvorene u dekor i laž. Pritisak će se pokazati kroz razne aktivnosti, uz jasnu opredeljenost da što pre dođemo do ispunjenja smernica i zahteva stručne grupe Pokreta „jedan od pet miliona“. Sve ostalo je toliko providno da služi jedino za kupovinu vremena režimu.

Koliko može da našteti opoziciji to što nema jedinstven stav oko

bojkota?

Opozicija je veoma blizu punom jedinstvu i to ne samo oko pitanja bojkota. Podsetiću da smo svi potpisali Sporazum sa narodom, kao i više od 200.000 naših građana. Samo je pitanje da li su ljudi spremni da poštuju svoj potpis na ovom dokumentu. Neki možda nisu? Onda njih treba pitati zašto gaze svoju reč i zašto su spremni da zarad plate u Skupštini statiraju i pomažu Vučiću da kaže: “Vidite da je sve u redu”. Red je da pokažemo da stojimo iza onoga što smo obećali i potpisali. Mi u Stranci slobode i pravde smo izneli naš stav o nužnosti bojkota još u junu.  Jedinstvo će se videti ubrzo jer očekujemo da do 15. septembra sve stranke iz Saveza za Srbiju na svojim organima pozovu na bojkot lažnih izbora. Slažete li se sa kritikama da oni koji nisu za bojkot u stvari rade za Vučića? Ne rade možda svi svesno, niti to žele, ali direktno jačaju jeftine kulise naprednjačke kuće koja će biti predstavljena narodu i svetu kao veličanstvena palata. Neki od njih možda misle da će tako ojačati svoje organizacije, što je legitimno, ali veoma kratkovido. Pamtiće ih kao bezopasnog Kalimera koji “apeluje” na bahate vlastodršce.

Pre bojkota, započeti su protesti, napad na vas inicirao je izlazak na ulice u Beogradu. Činjenica je da je sve manje ljudi na ulicama, da li imate utisak da ste prokockali poverenje građana?

Građani su tu. Nisu nigde nestali. Malo je potrebno da se protesti ponovo omasove. Pre godinu dana ovako nešto nije bilo moguće, nije bilo zamislivo. Naša borba mora biti jedinstvena, bez iluzija i avanturizma iz skrivenih kabineta. Upornost i jedinstvo će dati rezultat. Pogledajte kako se naprednjačka kula ljulja. A mislili su da je sve super, narodne pare se trpaju u džepove, nema reakcija, nema problema sa svetom. Sad je sve drugačije. Taljeran je rekao Napoleonu: “Veličanstvo, moć ima onaj ko ima bajonete. A sa bajonetima možete sve da uradite što vam padne na pamet... samo ne možete da sednete na njih”. Mislim da smo upornošću i snagom naroda došli blizu tog momenta. Nije to daleko.

Planirate li i kako da ih oživite?

Svi zajedno, da. Mislim da će izmeštanje svih koji ne misle kao režim van institucija ubrzati pad ovog režima. Odvajanje od laži i nenormalnosti stvara potpuno novu situaciju i paradigmu, gde je nebitno i efemerno ko ima kakvu programsku specifi čnost. Bićemo samo mi, narod, i oni, odvojeni od stvarnosti, nabrekli od krađe i laži, pospani i siti od svoje dekadencije i paralenih života naprednjačke elite. Krug se zatvara.  Šta mislte o odluci da Gordana Čomić i još neki političari nisu poželjni na protestima? Takva odluka ne postoji. Svi su dobrodošli i nikad niko nije razgovarao, niti donosio odluku, da se bilo ko isključuje.?

RADIMO NA REŠENJU ZA KOSOVO Neretko se čuje stav da opozicija beži od pitanja Kosova i da oni nemaju rešenje, da ga kao vruć krompir ne žele u svojim rukama?

Radimo na budućem rešenju kosovskog problema. Deklaracija o pomirenju srpskog i albanskog naroda Stranke slobode i pravde je samo prvi korak. Mi smo odavno u poziciji pronalaženja odgovora za sve probleme u državi, od nezaposlenosti, malih plata i penzija, do povratka dostojanstva našim vojnicima i policajcima, dolaženja do nasušne pravde za Srbiju. Nikako nismo za zamrznuti konflikt i znamo da će uskoro biti promene nesposobnih, korumpiranih i ratnih vođa u Prištini i Beogradu. Bez demokratizacije Srbije, uvođenja normalnosti i pravde u našu zemlju, nije moguće rešiti ni problem KiM. Mi ćemo to rešavati poštujući naše interese kao države, a ne interese kriminalaca sa balkona Narodne skupštine ili pajtosa koji sad već odvajaju 60 procenata prihoda za nameštene poslove onima koji su im to sa vlasti omogućili. Srbija neće više biti zemlja gde Biljana Ivković može da proziva Miodraga Stojkovića, čoveka koji je ime u međunarodnim naučnim krugovima i koji je svojim radom pomogao da se rodi više od 800 dece na jugu Srbije. Takve sramote će otići zajedno sa njima u prošlost.

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: N1

Rubrika: Dnevnik/N1

Autori: Redakcija

Teme: Transparentnost Srbija (Transparency Serbia)Nenadićnabavke

Naslov: Netransparentnost u prestonici

Spiker:Koliko je naš glavni grad otvoren kada su u pitanju javni podaci, trošenje novca i izvođenje radova i zahtevi građana. Prema istraživanju globalne organizacije, Transparent international koje je sprovedeno u 26 evropskih gradova nije. Novinar:Po kvalitetu života i uređenosti Beograd još uvek zaostaje za mnogim evropskim gradovima. Situacija je slična i kada je u pitanju rangiranje po transparentnosti. Takav epitet srpska prestonica nosi zbog toga što na zvaničnom sajtu ne postoje podaci o ugovorima koje gradske vlasti potpisuju rezultatima glasanja na sednicama Skupštine, ali i zbog nepoštovanja zahteva građana za pristup informacijama od javnog značaja. Nemanja Nenadić, Transparentnost Srbija:Mi često možemo da čujemo ko je dobio neki posao, čak i koliko taj posao košta, ali nemamo dovoljno informacija o tome da li je posao završen na zadovoljavajući način. Takođe, nismo mogli da pronađemo ni informacije koje se tiču procesa odlučivanja u organima grada ili recimo, informacije o tome kada gradonačelnik ima sastanke, sa kim ima sastanke. Novinar:Evropski gradovi su ocenjivani na osnovu 14 indikatora među kojima su stavke koje se odnose na trošenje novca i javne nabavke. Tu je Beograd dobio neke pozitivne ocene, jer su pojedini podaci objavljeni. Međutim, istraživači kažu, da je nedostatak to što nisu lako uočljivi.   Nemanja Nenadić, Transparentnost Srbija:Sam budžet da bi se našao, potrebno je neko debelo predznanje zato što nije jasno istaknut već tamo gde bi trebalo da bude, na naslovnoj stranici web sajta. Netransparentnost organa vlasti bilo da je reč o lokalnim samoupravama ili centralnim organima je uvek loša poruka, jer na taj način građani ne mogu neposredno da izvrše uvid i da kontrolišu one koje su izabrali.Novinar:Beograd se u crvenoj zoni netransparentnosti našao zajedno sa Sarajevom, Atinom, Stokholmom, Kišinjevom i Jerevanom. Dok u poređenju sa regionom srpska prestonica zaostaje za Skopljem i Ljubljanom. Vladimir Radojičić, Inicijativa, „Ne advimo Beograd“:Na žalost, taj rezultat je očekivan ukoliko uzmemo u obzir i način donošenja odluka i uključivanje građana u proces donošenja odluka. Mi više puta smo ponavljali i dalje ponavljamo da je ugovor o javno-privatnom partnerstvu za Vinču, niej još uvek dostupan javnosti. To je ugovor koji je zadužio građane Beograda za preko milijardu i sto miliona evra. To je samo jedan od manira kako gradske vlasti rade.Novinar:Podaci organizacije Transparentnost Srbija pokazuju, da Beograd zaostaje kada je u pitanju transparentnost i u poređenju sa gradovima u Srbiji. Od ukupno 145 lokalnih samouprava, srpska prestonica se nalazi na tek 118. mestu. Jelena Mirković, N1 Beograd.                    

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: alo.rs

Link: https://www.alo.rs/kosovsko-pitanje/poslanik-slobodan-petrovic-prima-dve-plate-iz-kosovskog-budzeta/249722/vest

Autori: Alo!

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: Poslanik Slobodan Petrović prima dve plate iz kosovskog budžeta!

UKUPNI GODIŠNJI PRIHODI 30.296 EVRA AUTOR: Alo.rs/Kosovo.info/Kosovo.online/A.M. DATUM I VREME: 31.08.2019. 17:52Bez imalo blamaBivši poslanik Skupštine Kosova i lider Samostalne liberalne stranke (SLS) Slobodan Petrović na obrazcu prijave imovine koji je podneo Agenciji za borbu protiv korupcije Kosova, pored položaja poslanika i plate poslanika, prijavio je još i položaj koji ima u Pošti i telekomunikacijama Kosova (PTK) gde prima platu iz budžeta ove državne institucije Kosova, piše, pod naslovom ekskluzivno, Kosova.info Kako dalje navodi ta agencija, Petrovićevi ukupni godišnji prihodi koje prima iz kosovskog budžeta u PTK-u su 9.566 evra, a godišnji prihodi kao poslanika 20.730 evra. Nasilnik Slobodan Petrović udara i pljuje predstavnika Srpske liste Milana Kostića! AUTOR: Alo.rs DATUM I VREME: 20.03.2019. 16:37 Kamera zabeležila trenutak kada Petrović fizički nasrće na Kostića, udarajući ga mobilnim telefonom po glavi! Kosovo, Foto: Printscreen Pojavio se snimak incidenta u centru Prištine između istaknutog člana Srpske Liste Milana Kostića i predsednika Samostalne liberalne stranke Slobodana Petrovića koji se dogodio danas oko 10 časova.   Iako je i sam Slobodan Petrović u više navrata izjavljivao da su njegova stranka i on posvećeni poslovima za kosovske Srbe, čini se da su te izjave bile bili samo političke floskule i neiskrene, piše dalje portal Kosova.info i ističe da je zadržavanje dve pozicije sa dvostrukim platama iz kosovskog budžeta neopravdano i opasna poruka koju šalje srpskom stanovništvu na Kosovu. PROČITAJTE JOŠ: "PITAM GA, A ON ĆUTI" Žestoka svađa Dačića i Pacolija u Helsinkiju, umešali se i evropski zvaničnici: Vi niste anđeli! STIGLA VEST IZ PRIŠTINE Amerikanci nam presudili! Imamo još godinu dana! "ZAR OVO JOŠ RADITE?" Američki ambasador se uhvatio za glavu kada je video kako Albanci spremaju izbore na Kosovu! Odmah povisio glas!   Slučajevi poput Slobodana Petrovića moraju biti ozbiljno shvaćeni od strane kosovskih institucija da bi se borile protiv ove negativne pojave, napominje Kosova.info dodajući da građani Kosova, bez obzira na nacionalnu pripadnost, imaju jednaka prava iz radnog odnosa prema postojećim zakonima. Paradoksalno je, kažu dalje, da Petrović kao deo zakonodavne institucije (poslanik), a još više kao lider srpske političke stranke koristi političku moć za lični interes i da sebi obezbedi dve plate iz kosovskog budžeta. Kosova.info na kraju kaže da institucije pravde treba da se bave tim pojavama i privedu pravdi ljude koji koriste moć da bi se obogatili na štetu kosovskog budžeta. CIA PRATI DAČIĆA! Najstrašniji plan nakon bombardovanja! Amerikanci nam svima potpisali smrtnu presudu! HAOS NA KOSOVU I METOHIJI Muškarac ubacio nepoznati predmet u vodovod! Sumnja se na zarazu! Cela Kamenica bez pijaće vode UZBUNA U KASARNAMA KFORA! Vojnici se spremaju za pokret, trupe kreću ka severu Kosova! BONUS VIDEO:Ramuš Haradinaj će biti osuđen na doživotnu robiju?!        

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: b92.net

Link: https://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2019&mm=08&dd=31&nav_category=11&nav_id=1585107

Autori: Redakcija

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: "REM nije kriv za lakrdiju od bojkota" - Info

"REM nije kriv za lakrdiju od bojkota"Deo opozicije odlučio je da REM proglasi za osnovni razlog svog neizlaska na izbor, saopštio je Savet REM-a, sa potpisom Olivere Zekić.Politika 0 Izvor: Tanjug  Podeli subota, 31.08.2019. | 20:53Deo opozicije odlučio je da REM proglasi za osnovni razlog svog neizlaska na izbor, saopštio je Savet REM-a, sa potpisom Olivere Zekić.Pročitajte još:Saopštenje je došlo povodom teksta pod naslovom "REM uvek radi u službi aktuelne vlasti" na naslovnoj strani "Danasa"."Sve što ste uradili jeste lažna vest, u sklopu kampanje one političke opcije sa kojom ste se, očigledno, poistovetili", istakla je Zekić dodajući da list u toj kampanji ne obaveštava javnost ni o čemu, nego iznosi laži da je SzS u pravu."Otuda i kampanja, u kojoj vi, i CINS, i služavke, i batleri, ne obaveštavate javnost ni o čemu, nego je ubeđujete, i to lažući, da je SzS u pravu, da su Đilas i Boško takođe u pravu, i da je Regulatorno telo za elektronske medije (REM), o kojem ta javnost uglavnom ništa ne zna, kriv za ovu lakrdiju od bojkota, dovoljno glupu da joj je potrebno još gluplje objašnjenje", ocenjuje Zekić.Ona kaže da su zato najpre izmislili izveštaj REM-a, koji ne postoji, a kada su demantovani, i kada je jedini pravi izveštaj pokazan, krenuli su dalje, i izmislili "tajni", izveštaj REM, "neki koji smo mi valjda sakrili od javnosti".Zekić ukazujući da nigde, nikakav "tajni" izveštaj nije postojao, niti postoji i da "nikada REM nije ni usvajao, niti potom krio, to o čemu pišete".Ističe da postoje zakoni u ovoj zemlji, koje REM poštuje, a koji ni SzS, ni Danas ne zanimaju, i po tim zakonima, kako kaže, jedini izveštaj koji REM mora da usvoji je onaj koji se bavi količinom reklama (komercijalnog sadržaja), koje stranke emituju u kampanjama.Zekić objašnjava da taj izveštaj REM prosleđuje Agenciji za borbu protiv korupcije, koja na osnovu njega proverava koliko je koja stranka potrošila novca, a druge službe, potom, da li je plaćen porez."I to smo i uradili, poštujući zakon. Isti onaj po kojem nemamo nikakva prava da uređujemo programe privatnih televizija, niti da određujemo koliko će se koji političar na njima pojavljivati", precizira Zekić dodajući da zato sada lažu da su izveštaji zakonska obaveza, i, još više, da je, u vreme njihovog službovanja u REM, ova ustanova po tim izveštajima postupala i kažnjavala, bilo koga."Kada je za izbore 2012. godine, Dragan Đilas, na Studiju B, gradskoj televiziji, a baš on tada gradonačelnik, emitovao svoje predizborne spotove van predizbornog Zekić smatra da list zbog lažnih vesti treba da odgovara, kao i zbog zaobilaženja istine, i spinovanja."Kao i za sakrivanje činjenica, od kojih je najvažnija ona da zahtevi SzS da REM zabrani informativne programe privatnih televizija, nemaju nikakve veze sa zakonom, nego ga, naprotiv, i krše"", ukazuje ona ističući da nikada sebe nisu doživljavali kao cenzora, nego samo kao regulatora.Navodi da REM nije reagovao na to što je N1 prenosio, uživo, van izborne kampanje, kršeći zakon, i politički upad u RTS, i politički skup na Trgu Republike, anisu reagovali ni kada su druge televizije prenosile političke skupove, jer veruju da s ena taj način štite pluralizam, i pravo na drugačije mišljenje."Preskočili ste, takođe i činjenicu, da na, šezdeset odsto televizora u Srbiji, jedan kablovski operator koji se zove SBB, opet protivno našem obavezujućem uputstvu o logickoj numeraciji, na brojevima 1 i 2 (i 1 i 2 na daljinskom), nalaze televizije Nova i N1 koje su, svaki dan, od 0-24, protiv aktuelne vlasti", napominje Zekić."Sve to, taj amaterski spin, radite za iste one političare koji su, dok su bili na vlasti, posedovali novine (Preš), donosili sumanute zakone o informisanju, hapsili novinare, otimali redakcije, smenjivali glavne urednike...", ukazuje Zekić.List "Danas" u tekstu prenosi izjave nekoliko sagovornika koji smatraju da REM ne obavlja svoj posao i da je prisutna dominacija vlasti u svim elektronskim medijima.Gordana Suša, Rade Veljanovski i Nedim Sejdinović povodom navodnog tajnog izveštaja REM-a za "Danas" tvrde da REM nije nezavisno regulatorno telo i da je sam sebe ukinuo.Danas navodi da je CINS pre dva dana objavio "dugo skrivani izveštaj REM-a" o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. godine i tvrde da je REM prekinuo da objavljuje izveštaje o tome što je pobudilo sumnju da je to učinjeno kako bi se prikrilo favorizovanje vladajuće stranke u medijima.                     

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: cenzolovka.rs

Link: https://www.cenzolovka.rs/drzava-i-mediji/sejdinovic-o-susretu-maje-pavlovic-s-vucicem-mozda-smanje-tarife-i-nista-vise/

Autori: @Cenzolovka

Teme: Javne nabavke

Naslov: Sejdinović o susretu Maje Pavlović s Vučićem: Možda smanje tarife i ništa više

Vlasnica Kanala 9 Maja Pavlović prekinula je štrajk glađu, koji je ovog puta trajao 19 dana, i to nakon razgovora sa predsednikom Srbije. Kako kaže, od njega je dobila čvrste garancije da će u narednih 10 dana kontaktira Vlasnica Kanala 9 Maja Pavlović prekinula je štrajk glađu, koji je ovog puta trajao 19 dana, i to nakon razgovora sa predsednikom Srbije. Kako kaže, od njega je dobila čvrste garancije da će u narednih 10 dana kontaktirati nadležne institucije da bi se videlo kako može da se reši problem te televizije, u skladu sa zakonom. Ovo je bio treći put da Maja Pavlović štrajkuje glađu zbog pozicije u kojoj se nalazi Kanal 9, a poslednji put, u maju, tri nedelje je gladovala nakon čega ju je primila premijerka Ana Brnabić. Ključni njeni zahtevi su da se naknade koje plaćaju regionalne televizije usklade sa njihovim prihodima.Sejdinović kaže da mu je drago što je Maja Pavlović prekinula štrajk glađu, jer je njima narušila i ugrozila svoje zdravlje. "S druge strane, nisam srećan što se tako završilo - odlaskom kod predsednika. Prvo, što smo pristali na to da je on neka vrsta "neočekivane sile koja se pojavljuje i rešava stvar", jer to sve što je ona razgovarala s njim, apsolutno nije deo njegovih nadležnosti… I može se reći da je taj postupak pristajanja razgovora sa predsednikom - postupak urušavanja institucija i zakona ove zemlje. S druge strane, postoje bezbrojni dokazi da su upravo Aleksandar Vučić i njego kabinet i njegovi spin doktori krivi za ovakve probleme u medijima. Ja bih rekao da su problemi koje Maja apostofira problemi njene televizije, ali i sistemski problemi naše medijske scene, da je Aleksandar Vučić generator tih problema i razgovor sa njim deluje kao, možda malo neobična metafora - kao da razgovarate sa nekim ko je veliki ljubitelj mesa i li grila da postane vegetarijanac", naveo je gostujući u Danu uživo.Smatra da ovaj razgovor neće uroditi plodom, da će doći samo do nekih pomaka, i da neće rešiti probleme na medijskoj sceni. "Duboko verujem da ova vlast zapravo počiva na kontroli medija".Podseća da Maja Pavlović ima devet zahteva, a ključni, koji su, kako kaže, i sistemski, su cene koje lokalni i regionalni mediji plaćaju OFPS, SOKOJ-u, REM-u, Emisionoj tehnici i vezama i one, kako ističe, zaista nisu prilagođene realnoj situaciji na terenu."Po mojim informacijama već je danas održan sastanak u Privrednoj komori, OFPS-a sa predstavnicima organizacija koje štite prava elektronskih medija i razgovarano je o tome koji su mehanizmi da se dođe do smanjenja tih tarifa. One zaista nisu apsolutno prilagođene mogućnostima lokalnih i regionalnih medija", naveo je Sejdinović.Kanal 9 konkretno, na primer, na početku meseca treba da izdvoji oko pola miliona dinara za troškove emitovanja, za troškove dozvole za rad, za troškove autorskih prava, što je potpuni apsurd za svakog ko poznaje u kojim uslovima lokalni i regionalni mediji rade, naveo je Sejdinović. "A to je posledica činjenice što su pojedini lokalni mediji naterani da budu regionalni mediji i samim tim su im troškovi za rad dramatično povećani, a niko ih nije ni pitao da li oni žele da budu regionalni mediji", naglašava gost N1.Možda će se doći do pomaka u smanjenju tarifa, ali suštinski neće promeniti situaciju na medijskoj sceni, ocenjuje.Druge stvari koje je zahtevala Maja Pavlović su u domenu pravosuđa, gde ona traži da se postupci koje vodi pred Ustavnim sudom ubrzaju zbog narušavanja prava u razumnom roku, dodao je. Sejdinović kaže da ona veruje da će sudskim putem neki ti sistemski problemi biti rešeni.Opstanak lokalnih medija - samo ako se približe vlastiIstiče da je na našoj medijskoj sceni problem što je jedini način da lokalni mediji opstanu - da se približe vlasti. I onda žive dobro, dobijaju novac po konkursnom sufinansiranju, preko javnih nabavki, preko ugovora sa javnim preduzećima i tu se krije odgovor na pitanje zašto je naša medijska scena kakva jeste, kaže Sejdinović. On ocenjuje da su mediji, s jedne strane, ucenjeni, s druge korumpirani."Da biste opstali treba da napravite razne dilove sa predstavnicima vlasti, da budete njihov servis, da izveštavate u skladu sa njihovim zakonima, da kršite Kodeks novinara Srbije i onda ćete opstati", dodaje gost N1.Kaže da problemi Maje Pavlović jesu problemi svih regionalnih medija, i da mu je drago što je sve izašlo u javnost. Međutim, plaši ga činjenica što ti regionalni mediji u većoj meri nisu podržali Maju Pavlović, dodajući da je očekivao da će dolaziti više ljudi da iskaže solidarnost sa njom."Problem je u tome što predsednik može u ovoj zemlji da uradi, šta god mu padne na pamet, a to nije deo rešenja, to je deo velikog problema, jer da institucije rade svoj posao, do ovoga ne bi došlo… Da REM radi svoj posao, mi bismo imali neuporedivo bolju medijsku scenu nego sada, da SOKOJ i OFPS rade posao u skladu sa zakonom i dobrom praksom, ne bismo došli u ovakvu situaciju…"O "tajnom izveštaju" REM: Pokazao da tamo ima profesionalaca, problem SavetCentar za istraživačko novinarstvo (CINS) objavio je izveštaj REM-a o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. godine, koji pokazuje da su televizije sa nacionalnom frekvencijom u potpunosti bile u službi vladajuće Srpske napredne stranke (SNS), koja je na tim izborima odnela ubedljivu pobedu. Izveštaj se bavi i lokalnim medijima, a posebno su zanimljivi oni koji su nakon privatizacije promenili način izveštavanja u korist SNS-a.Sejdinović je ocenio da taj izveštaj to telo nije objavilo zbog samih nalaza. Kaže da izveštaj nije otkrio ništa suštinski novo. "Mi znamo kako je potpuna dominacija Aleksandra Vučića i SNS u našim medijima i lokalnim medijima, ali je dobro što imamo na jedan okolišan način potvrdu o tome jedne zvanične institucije… Što se tiče tog tajnog izveštaja REM-a, on pokazuje jednu dobru, pozitivnu stvar, da u okviru tog regulatornog tela imamo tehničke službe koje rade profesionalno svoj posao i koje znaju šta je zakon i kako treba da se poštuje i kako se zakon krši kod nas".Istakao je da je problem Savet REM u kom sede očigledno, kako je rekao, politički komesari a ne profesonalci, što je, podvlači, suprotno zakonu.Da REM radi svoj posao, da radi monitoringe, upozorava medije i kažnjava ih, veliki deo elektronskih medija u našoj zemlji izgubio bi dozvolu za rad, zaključio je Sejdinović.                  

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: danas.rs

Link: https://www.danas.rs/drustvo/nis-tender-za-izbor-novih-prevoznika-i-bolji-gradski-prevoz-u-septembru/

Autori: @OnlineDanas

Teme: Javne nabavkeprivatno partnerstvo

Naslov: Niš: Tender za izbor novih prevoznika i bolji gradski prevoz u septembru

Od 1. februara iduće godine Niš će imati nov sistem prevoza, s novim prevoznicima, boljim autobusima i delimično izmenjenim linijama.Foto: Pixabay/Free-Photos To je danas odlučilo Veće Grada Niša koje je usvojilo Projekat javno-privatnog partnerstva za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza na području grada. Tender za izbor novih prevoznika na gradskim i prigradskim linijama biće raspisan septembra. Nije planirano da se cene karata menjaju, svakako ne u prvoj godini, s tim što će umesto karata za četiri zone, biti u prodaji nove karte za tri zone. Direktor JKP Direkcije za javni prevoz Milan Milić je najavio poboljšanje kvaliteta autobusa i komfora putnika. "Sva vozila u gradskom i prigradskom prevozu moraće da budu niskopodna, s rampama za invalide, moraće da imaju ispravne klima-uređaje i moraće da ih uključuju kada je temperatura iznad 25 stepeni Celzijusovih", izjavio je Milić. Svi autobusi imaće vezu s internetom, brojače putnika, sigurnosne kamere i ekrane na kojima će se najavljivati naredno stajalište. Autobusi će morati da imaju motore bar standarda "Euro 3". Prevoznici će po isteku druge godine od zaključenja ugovora, morati da zamene 25 odsto autobusa savremenijim sa motorima standarda "Euro 4" ili "Euro 5". Posle isteka treće godine moraće da još 25 odsto autobusa zamene autobusima sa tim motorima, naglasio je Milić. On je istakao da će biti ugovornim odredbama biti predviđene kazne za prevoznike koji ne poštuju preuzete obaveze. Rok za konkurisanje tokom javne nabavke za izbor novih prevoznika koja će biti raspisana tokom septembra, biće 52 dana pošto je ta nabavka velike vrednosti. "U javnom pozivu će umesto četiri paketa linija biti predviđena dva paketa, tako da ćemo imati dva, umesto četiri prevoznika", izjavio je Milić i objasnio da je cilj da se time dobije na pouzdanosti, jer se pokazalo da mali prevoznici mogu da zapadnu u teškoće u organizaciji prevoza. Produžavanjem pojedinih postojećih linija i uvođenjem novih, prevoznici će godišnje prelaziti 400.000 kilometra više nego do sada, kazao je Milić. Gradski većnik zadužen za saobraćaj, Igor Vojinović, rekao je da će ugovori s prevoznicima biti zaključeni na sedam godina. Niš će godišnje za organizaciju javnog prevoza davati po 350 miliona dinara od ukupne vrednosti tog posla koja iznosi 1,2 milijarde dinara. "Iznos od 350 miliona dinara je duplo veći u odnosu na ono što je do sada plaćeno, ali tim iznosom ćemo kompenzovati da građani ne plaćaju veće troškove prevoza koje će doneti novi sistem", rekao je Vojinović. autobusi, gradski prevoz, nis  

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: dnevnik.rs

Link: https://www.dnevnik.rs/drustvo/na-prelazu-presevo-tabanovce-uskoro-bez-zabune-31-08-2019

Autori: Redakcija

Teme: Javne nabavke

Naslov: Na prelazu Preševo-Tabanovce uskoro bez zabune

Na zajedničkom prelazu Preševo-Tabanovce, na ulasku u Srbiju iz Severne Makedonije još nije postavljena odgovarajuća signalizacija, ali će uskoro biti uklonjeni stari znakovi koji zbunjuju vozače, kažu u Direkciji za imovinu.Problem za vozače je nastao, jer na srpskoj granici nisu usklađena obaveštenja koje su trake otvorene za prolaz, a koje nisu, javljaju Večernje novosti.Ostale su stare oznake, koje sugerišu da autobusi prilikom izlaska iz Severne Makedonije i ulaska u Srbiju treba da idu u desnu traku. Međutim, oni moraju da idu u krajnju levu liniju, što stvara priličan haos kada pokušaju da se "prestroje" i prepreče između putničkih vozila.- Stara signalizacija na GP "Preševo" nije u funkciji i biće demontirana u najkraćem roku - kaže Ljiljana Milutinović, načelnik Odeljenja za opšte poslove u Republičkoj direkciji za imovinu. - Novopostavljena svetlosna signalizacija data je na upravljanje pograničnim službama, odnosno X strelica. To je privremeno rešenje dok se ne uradi projekat dogradnje nadstrešnice.U Direkciji objašnjavaju da će na zajedničkom kontrolnom prelazu biti postavljena svetlosna signalizacija sa siluetama vozila po kategorijama. Postupak javne nabavke za izradu usluge dogradnje nadstrešnice na graničnom prelazu Preševo je u toku i otvaranje ponuda je u septembru ove godine.- Projekat, između ostalog, predviđa i trajnu horizontalnu, vertikalnu i svetlosnu saobraćajnu signalizaciju - navodi Milutinovićeva. - Nakon izdavanja građevinske dozvole Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, započeće radovi čiji je završetak predviđen do kraja ove godine. Od marta, kada je Direkcija preuzela upravljanje drumskim graničnim prelazima, kao jedan od organa u sistemu integrisanog upravljanja državnom granicom, maksimalno smo posvećeni i ulažemo velike napore da u okviru raspoloživih budžetskih sredstava za ove namene, unapredimo stanje na graničnim prelazima.      

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: dnevnik.rs

Link: https://www.dnevnik.rs/index.php/politika/intervju-bogdan-laban-nove-investicije-su-prioritet-31-08-2019

Autori: Redakcija

Teme: Javne nabavke

Naslov: INTERVJU Bogdan Laban: Nove investicije su prioritet

SUBOTICA: Grad Subotica sutra obeležava svoj dan u spomen na 1. septembar 1779. godine kada je Subotica dobila status slobodnog kraljevskog grada. Tim povodom je pripremljen dvodnevni bogat kulturni, umetnički, sportski i zabavni program namenjen svim generacijama, koji će trajati do 2. septembra.Povodom Dana grada Subotice "Dnevnik" je razgovarao s gradonačelnikom Bogdanom Labanom. U intervjuu prvi čovek Subotice napominje da je, kada je preuzeo rukovođenje gradom, u gradskoj kasi bilo svega 16 miliona dinara, a obaveze gradskog buyeta su iznosile više od 269 miliona dinara.Kako ste to rešili?- Uz podršku predsednika Aleksandra Vučića, Vlade Srbije i Pokrajinske vlade, uhvatili smo se u koštac s nagomilanim, uglavnom nasleđenim problemima - kao i svojevremeno započetim, ali još uvek nedovršenim investicijama - i rešavali ih korak po korak, na veliko zadovoljstvo svih građana Subotice.Na teritoriji grada Subotice se od 23. juna 2016. godine, kada ste izabrani za gradonačelnika, realizuje više projekata. Koje biste od njih istakli?- Osim privlačenja domaćih i stranih investicija, otvaranja novih radnih mesta i oživljavanja i infrastrukturnog opremanja Palića, kao turističke destinacije s veoma velikim potencijlom, gradska vlast je tokom protekle tri godine bila posvećena i realizaciji kapitalnih investicija, kao i nastavku izgradnje svojevremeno započetih projekata, poput obilaznice oko Subotice, takozvanog Ipsilon kraka, i adaptacije, rekonstrukcije i dogradnje zgrade Narodnog pozorišta. Prvi funkcionalni kilometar "Ipsilon kraka" - saobraćajnice duge nešto više od 24 kilometra koja treba da izmesti teški teretni saobraćaj iz centra grada i poveže severni deo auto-puta na Koridoru 10 s graničnim prelazom Kelebija - od rekonstruisane petlje "Subotica-Jug" do kružne raskrsnice s Bikovačkim putem, u saobraćaj je pušten u martu 2017. godine. Završetkom deonice od Bikovačkog do Bačkotopolskog puta, sredinom decembra 2018. godine, kompletirana je saobraćajnica duga 12 kilometara - od kružne raskrsnice sa Somborskim putem do auto-puta Horgoš - Novi Sad. U tu deonicu "Ipsilon kraka" ukupno je investirano oko milijardu i sto miliona dinara. Zahvaljujući, pre svega, podršci i rešenosti predsednika Srbije Aleksandra Vučića, Vlade Srbije i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da se do kraja 2019. godine taj veoma važan projekat, započet pre gotovo tri decenije, konačno i realizuje, početkom marta nastavljeni su radovi na izgradnji obilaznice - od kružne raskrsnice sa Somborskim putem do graničnog prelaza Kelebija - a 25. maja počelo je i asfaltiranje te deonice, duge 1,5 kilometar. I kompanija "Ondaplast" u SuboticiU Subotici je, krajem maja ove godine, svečano otvorena fabrika za proizvodnju plastičnih ploča i panela, kao i industrijske ambalaže "Ondaplast Balkan". U novootvorenom pogonu, prvoj investiciji italijanske kompanije "Ondaplast" u Srbiji, vrednoj 6,5 miliona evra, zaposleno je dvadeset radnika. U naredne dve godine, kako je najavljeno, fabrika će imati oko pedeset zaposlenih. Narodno pozorište je takođe jedan od starih projekata u gradu koji treba da se završi. Dokle se stiglo?- Kada je reč o adaptaciji, rekonstrukciji i dogradnji zgrade Narodnog pozorišta, prošle godine sprovedena je objedinjena javna nabavka za VII i VIII/1 fazu, a posle završenog pregovaračkog postupka, izabaran je i izvođač radova. Za realizaciju tih dveju faz ugovoren je s izvođačem iznos od oko 515 miliona dinara. U buyetu grada Subotice za 2019. godinu planirano je da se za nastavak rekonstrukcije i izgradnje Narodnog pozorišta opredeli 755,6 miliona dinara. Za realizaciju prethodnih šest faza, ukupna vrednost radova sa svim potrebnim aktivnostima iznosila je oko 900 miliona dinara, odnosno više od sedam miliona evra.Učinjen je i ozbiljan iskorak u realizaciji projekta "Zaštita biodiverziteta jezera Palić i Ludaš"?- Iako u trenutku preuzimanja projekta eksproprijacija zemljišta koje čini zaštitni pojas jezera nije bila ni započeta, za više od godinu Grad Subotica ispunio je sve preduslove koji su bili neophodni za početak realizacije projekta "Zaštita biodiverziteta jezera Palić i Ludaš". "Bojsen" najveća strana investicija Gradonačelnik grada Subotice Bogdan Laban zaključio je juče ugovor o otuđenju građevinskog zemljišta u javnoj svojini bez naknade s privrednim društvom "Boysen Abgašysteme" d. o. o. Subotica, jednim od najvećih svetskih proizvođača izduvnih sistema za automobilsku industriju.Prethodno je odluku o tome donela Skupština grada. U Privrednoj zoni "Mali Bajmok", zemljište ukupne površine 101.394 kvadratnih metara, otuđuje se bez naknade PD "Boysen Abgašysteme" radi realizacije investicionog projekta koji obuhvata ulaganje od približno 55 miliona evra i zapošljavanje najmanje 507 radnika na neodređeno vreme, u roku od pet godina od dana ishodovanja upotrebne dozvole za navedeni objekat. Očekuje se da će nemačka kompanija "Boysen", do sada najveća strana investicija u gradu Subotici, uskoro početi izgradnju pogona površine oko 40.000 kvadratnih metara za proizvodnju izduvnih sistema za automobile. Šta je do sada konkretno urađeno?- Sredinom novembra 2017. godine zaključen je Sporazum o finansiranju između Nemačke razvojne banke KfNJ, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Grada Subotice, Javnog preduzeća "Palić-Ludaš" i Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija". Ugovor o finansiranju potpisan je na iznos donacije od 6,5 miliona evra. Početkom aprila ove godine završena je prva kampanja selektivnog izlova alohtonih vrsta ribe na jezeru Palić, kao jedna od glavnih investicionih mera projekta. U Gradskoj kući je, takođe u aprilu, održan sastanak na kojem se razgovaralo o mogućnostima dodatnog finansiranja za unapređenje rada uređaja za prečišćavanje otpadnih voda u Subotici. U okviru tog projekta, Grad Subotica i JKP "Vodovod i kanalizacija", u svojstvu investitora, 26. avgusta 2019. godine organizovali su početak radova na izgradnji kanalizacione mreže na Paliću. U narednih osam meseci, GP "Graditelj NS" iz Novog Sada, najpovoljniji izvođač radova na osnovu javnog konkursa, izgradiće u tom naselju 15 kilometara gravitacione kanalizacione mreže i pet kilometara tranzitnog potisnog voda kojim će se prikupljena otpadna voda iz tog naselja transportovati do sliva Kolektora VII i gradskog prečistača otpadnih voda.Na Paliću je, sredinom decembra 2018. godine, položen kamen temeljac za izgradnj spa-centra s akva-parkom. Koliko će biti uloženo u taj projekat?- Na prostoru površine 4,4 hektara, kod Muškog štranda, planirano je da se na 28.500 kvadratnih metara spoljašnjeg prostora izgradi pet bazena, od kojih će najmanje jedan biti s termalnom vodom, a da se u zatvorenom objektu - na površini od oko 3.000 kvadrata - izgradi pet bazena i deo sa spa-sadržajima. U realizaciju tog projekta, koji zajednički finansiraju Vlada Republike Srbije, Pokrajinska vlada i Grad Subotica, ukupno će biti uloženo 1,059 milijardu dinara, odnosno oko devet miliona evra. Vrednost investicije u prvoj fazi je 330 miliona dinara. U buyetu Grada Subotice za 2019. godinu planirano je da se za nastavak izgradnje velnes centra na Paliću opredeli 698 miliona dinara.Eržebet Marjanov              

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: ekapija.com

Link: https://www.ekapija.com/news/2616164/tender-za-izradu-tehnicke-dokumentacije-za-dogradnju-nadstresnice-na-granicnom-prelazu-presevo

Autori: @ekapija

Teme: Javne nabavke

Naslov: Tender za izradu tehničke dokumentacije za dogradnju nadstrešnice na graničnom prelazu Preševo otvoren do 16. septembra

Na zajedničkom prelazu Preševo - Tabanovce biće postavljena svetlosna signalizacija sa siluetama vozila po kategorijama, a stara signalizacija biće demontirana u najkraćem roku.Kako je za Novosti rekla Ljiljana Milutinović, načelnik Odeljenja za opšte poslove u Republičkoj direkciji za(Foto: Vlada Srbije)Na zajedničkom prelazu Preševo - Tabanovce biće postavljena svetlosna signalizacija sa siluetama vozila po kategorijama, a stara signalizacija biće demontirana u najkraćem roku.Kako je za Novosti rekla Ljiljana Milutinović, načelnik Odeljenja za opšte poslove u Republičkoj direkciji za imovinu, postupak javne nabavke za izradu usluge dogradnje nadstrešnice na graničnom prelazu Preševo je u toku, a otvaranje ponuda biće u septembru:- Projekat predviđa i trajnu horizontalnu, vertikalna i svetlosnu saobraćajnu signalizaciju. Nakon izdavanja građevinske dozvole, Ministartsvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture započeće radovi, čiji je završetak predviđen do kraja ove godine - rekla je Milutinovićeva.Više informacija o tenderu pogledajte OVDE .Tagovi:        

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: infobrif.rs

Link: https://infobrif.rs/2019/08/31/istrazivanje-beograd-medju-najmanje-transparentnim-glavnim-gradovima/izdvajamo/naslovna/

Autori: Redakcija

Teme: Nemanja Nenadićnabavkeprivatno partnerstvoSrbija (Transparency Serbia)

Naslov: Istraživanje: Beograd među najmanje transparentnim glavnim gradovima

Da li srpska prestonica može da ponese titulu transparentnog grada? Istraživanje globalne organizacije "Transparensi Internešnal", koje je sprovedeno u 26 evropskih gradova pokazuje da je Beograd među najmanje transparentnim glavnim gradovima, izveštava N1. Po kvalitetu života i uređenosti, Beograd još uvek zaostaje za mnogim evropskim gradovima. Situacija je slična i kada je u pitanju rangiranje po transparentnosti. Takav epitet srpska prestonica nosi, zbog toga što na zvaničnom sajtu ne postoje podaci o ugovorima koje gradske vlasti potpisuju, rezultatima glasanja na sednicama skupštine, ali i zbog nepoštovanja zahteva građana za pristup informacijama od javnog značaja. "Mi često možemo da čujemo ko je dobio neki posao, čak i koliko taj posao košta, ali nemamo dovoljno informacija o tome da li je posao završen na zadovoljavajući način. Takođe nismo mogli da pronađemo ni informacije koje se tiču procesa odlučivanja u organima grada ili informacije o tome kada gradonačelnik ima sastanke i sa kim", kaže Nemanja Nenadić iz Transparentnosti Srbija. Evropski gradovi su ocenjivani na osnovu 14 indikatora, među kojima su stavke koje se odnose na trošenje novca i javne nabavke. Tu je Beograd dobio neke pozitivne ocene, jer su pojedini podaci objavljeni. Međutim, istraživači kažu da je nedostatak to, što nisu lako uočljivi. Pogledaj i ove vesti... "Sam budžet da bi se našao, potrebno je neko debelo predznanje, zato što nije jasno istaknut tamo gde bi trebalo da bude na naslovnoj stranici web sajta. Netransparentnost organa vlasti bilo da je reč o lokalnim samoupravama ili centralnim organima je uvek loša poruka, jer na taj način građani ne mogu neposredno da izvrše uvid i kontrolišu one koje su izabrali", kaže Nenadić. Beograd se u "crvenoj zoni" netransparentnosti, našao zajedno sa Sarajevom, Atinom, Stokholmom, Kišinjevom i Jerevanom, dok u poređenju sa regionom, srpska prestonica zaostaje za Skopljem i Ljubljanom. "Na žalost, taj rezultat je očekivan, ukoliko uzmemo u obzir i način donošenja odluka i uključivanje građana u proces donošenja odluka. Mi smo više puta ponavljali i dalje ponavljamo da ugovor o javno-privatnom partnerstvu za Vinču još uvek nije dostupan javnosti, to je ugovor koji je zadužio građane Beograda za preko milijardu i sto miliona evra, to je samo jedan od manira kako gradske vlasti rade", kaže Vladimir Radojičić iz Inicijative Ne davimo Beograd. Podaci organizacije Transparentnost Srbija pokazuju da Beograd zaostaje kada je u pitanju transparentnost i u poređenju sa gradovima u Srbiji. Od ukupno 145 lokalnih samouprava, srpska prestonica se nalazi na tek 118 mestu.

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: informer.rs

Link: http://informer.rs/vesti/politika/456419/djilase-bosko-koja-vasa-najniza-cena-oglasio-rem-oduvao-opoziciju-djilasova-sluzavka-dva-batlera-vec-nedeljama-vode-hajku-sad-smo-krivi-lakrdiju-bojkota

Autori: Redakcija

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: Đilase, Boško, koja je vaša najniža cena? Oglasio se REM i oduvao opoziciju: Đilasova služavka i dva batlera već nedeljama vode hajku, sad smo im mi krivi za...

ĐILASE, BOŠKO, KOJA JE VAŠA NAJNIŽA CENA?! Oglasio se REM i ODUVAO OPOZICIJU: Đilasova služavka i dva batlera već nedeljama VODE HAJKU, sad smo im mi krivi za LAKRDIJU OD BOJKOTA!Informer.rs 17:02 31. 08. 2019.Nakon višenedeljne hajke, oglasilo se Regulatorno telo za elektronske medije i objasnilo sve spekulacije o kojima su članovi opozicije govorili poslednjih dana. Saopštenje prenosimo u celosti"Koja je tvoja najniža cena? Da maštu služavke, I batlerova nagađanja, Proslediš štampi, Da sa tim učini sve što treba"Ovaj deo iz Kiplingove nedavno otkrivene pesme "The Press" (Štampa), verovatno je najkraći i najbolji odgovor na harangu koju je, protiv Regulatornog tela za elektronske medije, pokrenuo CINS, preuzeo Danas, a zasolili jedna Đilasova služavka, i dva batlera.Nešto više od toga i ne mora da se kaže, pošto je više nego jasno da je REM ovakve naslovne strane i gomilu lažnih vesti, zaradio zato što je deo opozicije odlučio da ovo regulatorno telo proglasi za osnovni RAZLOG svog neizlaska na izbore.Otuda i kampanja, u kojoj vi, i CINS, i služavke, i batleri, ne obaveštavate javnost ni o čemu, nego je ubeđujete, i to lažući, da je SzS u pravu, da su Đilas i Boško takođe u pravu, i da je REM, o kojem ta javnost uglavnom ništa ne zna, kriv za ovu lakrdiju od bojkota, dovoljno glupu da joj je potrebno još gluplje objašnjenje.I na to smo odgovorili, i pokazali da nikada, nigde, nikakav "tajni" izveštaj nije postojao, niti postoji. I da nikada REM nije ni usvajao, niti potom krio, to o čemu pišete.Postoje zakoni u ovoj zemlji, koje mi poštujemo, a koji ni SzS, ni vas očito ne zanimaju, i po tim zakonima, jedini izveštaj koji REM mora da usvoji je onaj koji se bavi količinom reklama (komercijalnog sadržaja), koje stranke emituju u kampanjama. Taj izveštaj REM prosleđuje Agenciji za borbu protiv korupcije, koja na osnovu njega proverava koliko je koja stranka potrošila novca, a druge službe, potom, da li je plaćen porez. I to smo i uradili, poštujući zakon.Isti onaj po kojem nemamo nikakva prava da uređujemo programe privatnih televizija, niti da određujemo koliko će se koji političar na njima pojavljivati. To, profesionalne standarde, pravila, zanat, bi trebalo da uradi, reguliše, ona profesija, u kojoj su služavke i batleri proveli decenije, a da ništa, po tom pitanju, nisu učinili, pošto im je važnije bilo da se bave ličnom promocijim i politikom, nego zanatom.I zato sada lažu da su izveštaji zakonska obaveza, i, još više, da je, u vreme njihovog službovanja u REM, ova ustanova po tim izveštajima postupala i kažnjavala, bilo koga.Kada je za izbore 2012. godine, Dragan Đilas, na Studiju B, gradskoj televiziji, a baš on tada gradonačelnik, emitovao svoje predizborne spotove van predizbornog bloka, i kada se nije skidao sa ekrana iste te televizije, nije kažnjen niko. A zakonski osnov, zbog neobeleženih reklama, jeste postojao. Prema tome, i sve zajedno, sve što ste uradili jeste lažna vest, u sklopu kampanje one političke opcije sa kojom ste se, očigledno, poistovetili.Zašto ste umislili da ne treba samo da pratite politiku, nego i da u njoj, navijajući, i učestvujete, vaša stvar, imate na nju i pravo, ali na lažne vesti, na lenjost, zaobilaženje istine, i spinovanje, nikakvo pravo nemate i trebalo bi da za to odgovarate. Kao i za sakrivanje činjenica, od kojih je najvažnija ona da zahtevi SzS da REM zabrani informativne programe privatnih televizija, nemaju nikakve veze sa zakonom, nego ga, naprotiv, i krše.I to samo tamo gde im odgovara, jer se nisu setili (baš kao ni vi), na primer, da se pobune (pobunite), kada REM nije reagovao na to što je N1 prenosio, uživo, van izborne kampanje, kršeći zakon, i politički upad u RTS, i politički skup na Trgu Republike.A nismo reagovali (mada bi to morala da bude međunarodna reakcija, jer, gle čuda, ove televizije su registrovane u Luksemburgu), baš ni kada su druge televizije prenosile druge političke skupove, zato što verujemo da i na taj način štitimo pluralizam, i pravo na drugačije mišljenje, a i nikada sebe nismo doživljavali kao cenzora, nego samo kao regulatora.Preskočili ste, takođe i činjenicu, da na, šezdeset odsto televizora u Srbiji, jedan kablovski operator koji se zove SBB, opet protivno našem obavezujućem uputstvu o logickoj numeraciji, na brojevima 1 i 2 (i 1 i 2 na daljinskom), nalaze televizije Nova i N1 koje su, svaki dan, od 0-24, protiv aktuelne vlasti.I sve to, taj amaterski spin, radite za iste one političare koji su, dok su bili na vlasti, posedovali novine (Press), donosili sumanute zakone o informisanju, hapsili novinare, otimali redakcije, smenjivali glavne urednike, gasili novine koje im se ne sviđaju, reklamama ucenjivali medije, kontrolisali celokupni medjski prostor, i postavljali služavke i batlere u REM, valjda da bi izigravali nezavisne služavke i batlere.Za njih? Stvarno? Koja je, onda, vaša najniža cena?P.S Molimo vas da služavkama i batlerima prosledite Zakon o elektronskim medijima i Zakon o informisanju, da ih pročitaju i da nam jave koji smo član tačno prekršili. Takođe, poslaćemo im i tačno u kojim zemljama regulatori, po zakonu, kontrolišu izbore, a u kojim ne, takođe po zakonu, a u kojima su nadležnosti podeljene. Tek da ne lupetaju.   Savet REMprintscreen youtube                    

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: insajder.net

Link: https://insajder.net/sr/sajt/vazno/15453/

Autori: Insajder

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: Protest "Jedan od pet miliona": Nijedna vlast nije želela da oslobodi medije

Objavljeno: 31.08.2019 Tweet REM i vlast krše Ustav sprečavajući građane da budu istinito i objektivno informisani, poručio je na 39. protestu "Jedan od pet miliona" u Beogradu direktor Biroa za društvena istraživanja (Birodi) i jedan od članova Stručnog tima protesta "Jedan od pet miliona" Zoran Gavrilović. Protest Jedan od pet miliona u Beogradu / Foto: Insajder Gavrilović je pročitao podatke Birodija koji, kako je rekao, pokazuju "gde smo u odnosu na 2012. godinu, kada takođe nije bilo sjajno". "2012. godine smo imali dva izborna kruga za predsedničke izbore, kandidati su bili Boris Tadić i Tomislav Nikolić. Tadić je imao 1141 sekundu u prvom krugu, a Nikolić 4008 sekundi. 2017. Vučić kao kandidat je imao pet puta više - 22491 sekundu, a Saša Janković 4950 sekundi. Ovo nisu uslovi za demokratske izbore. Mediji su postali sredstvo propagande i odmazde. U ovakvim uslovima nisu u pitanju samo izbori, pitanje je da li mi možemo da ostvarimo svoja prava", istakao je Gavrilović. On je govorio i o tekstu CINS-a o izveštaju Regulatornog tela za elektronske medije o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. "Tog izveštaja ne bi bilo da nema časnih ljudi u službi REM-a. Video sam taj izveštaj koji je namerno sakrivan i on je urađen na profesionalan način. Ipak u njemu nema informacija o tzv. funkcionerskoj kampanji", ukazuje Gavrilović. On kaže da postoji rešenje za funkcionersku kampanju, ali da je problem što Agencija za borbu protiv korupcije ne želi da radi posao. "A da budemo iskreni ni prethodnici direktora Dragana Sikimića to nisu radili. Kampanja je 2012. takođe je bila problematična, zato što vlasti i mediji ni pre 2012. ni posle 2012. ne žele da prihvate preporuke Saveta za borbu protiv korupcije. Savet je 2011. na čelu s Vericom Baraćom i 2015. sa Miloroslavom Milenović uradio dva izveštaja u kojima je pokazao da mehanizam koji zarobljava medije i dalje postoji u Srbiji. Dok ne usvojimo njihove preporuke nećemo imati demokratske izbore", naveo je Gavrilović. Gavrilović: Neka REM učini javnim svoje podatke On je naveo da od REM-a traže samo jednu stvar - da svoje podatke, koje prizvode, učine dostupnim javnosti. "Pre dve godine smo dobili sraman odgovor da su podaci koje službe REM-a proizvodi u vlasništvu privatne firme 'Informatika iz Beograda, a to je samo firma koja radi obradu podataka. Zahtevaćemo da se ti podaci otvore i pokrenućemo postupak sa nekoliko organizacija", poručio je Gavrilović. Na Trgu Republike okupljenima se obratio predsednik opštine Stari grad Marko Bastać koji je govorio o današnjem incidentu tokom otvaranja rekonstruisanog Trga. Protestna ruta je bila od Terazijske česme, preko Trga Nikole Pašića, pored REM-a, zatim Svetogorskom ulicom, Takovskom do zgrade Radio Televizije Srbije, a potom niz ulicu Kneza Miloša, do zgrade Predsedništva. Plakatima na kojima su predstavljena istraživanja Birodija građan su izlepili vrata RTS-a i uzvikivali "RTS - SNS". Potom su kod zgrade Predsedništva okupljeni bacali rolne toalet papira, da bi, kako je ranije navedeno, ukazali na "simbol upotrebne vrednosti svega što ova vlast proizvodi". Izvor: Insajder Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net. 

----------------------------------------------------------

Datum: 01.09.2019 

Medij: insajder.net

Link: https://insajder.net/sr/sajt/pregled/15452/

Autori: Insajder

Teme: Javne nabavke

Naslov: Pregled nedelje: Kad tenk postane maketa, a huligani heroji; ministar policije o slučaju Dajrekt medije i pre istrage, prodaja Novosti…

Objavljeno: 1.09.2019 Tweet Tenk ispred stadiona Crvene zvezede, tamo gde mu mesto nije, vožnja fudbalera i navijača sa pirotehnikom beogradskim ulicama bez reakcije policije, divljanje i napad huligana na novootvorenom delu auto-puta Miloš Veliki, hapšenje direktora Dajrakt medije i zaposlenih u RTS i situacija u kojoj javnost o svemu tome obaveštava SNS pre tužilaštva i MUP-a … Ovi događaji nizali su se jedan za drugim na samom kraju nedelje, a pratile su ih ocene najviših predstavnika vlasti da tenk praktično nije tenk već maketa, da je za razliku od te makete maketa vešala opasna i da je iznošenje podataka iz predistrage nekada moguće, a nekada nije. Dan uoči utakmice Crvene zvezde i Jang Bojsa, ispred stadiona fudbalskog kluba Crvena zvezda postavljen je tenk. Šta će tenk ispred stadiona, ko ga je postavio, zašto policija ne reaguje… Samo su neka od pitanja koja su usledila. Prvi se oglasio ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović koji je objasnio da nije u pitanju pravi tenk, već maketa i "nešto što podseća na tenk", te da da nema elemenata krivičnog dela, niti mesta za postupanje policije. Kasnije je pojasnio i da je maketa tenka deo koreografije Zvezdinih navijača i simboliše da su kao sportski klub jaki. Tada je konstatovao i da "ne može da razume one koji su naveli da je to simbol devedesetih". Usledilo je i pojašnjenje Ministarstva odbrane da je reč o muzejskom eksponatu, da nije u njihovom vlasništvu, da nije sredstvo naoružanja i vojne opreme, kao i da je trajno demilitarizovan. I dok ministar sporta Vanja Udovičić nije želeo da komentariše, kako kaže, dešavanja van sportskog igrališta, zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić je imao svoj stav. Zaključio je da prostor ispred stadiona pripada Zvezdi, te da ne vidi "zašto bi maketa tenka bilo koga vređala". I UEFA-a je u ovom slučaju dala svoj stav. Za njih u tenku ispred sportskog stadiona nema ništa sporno. "Navijačka grupa Crvene zvezde dobila je odobrenje nadležnih organa za postavljanje tenka sa klupskim bojama izvan stadiona, što je tražila već nekoliko godina", odgovorila je UEFA na pitanja Radio Slobodne Evrope. Sporna dešavanja uoči utakmice nisu završena samo sa tenkom. Nastavak je usledio kasnije kada su nakon pobede igrači Zvezde sa navijačima seli u vozilo u maskirnim bojama i paleći pirotehniku se provozali beogradskim ulicama. Policija na to nije reagovala, a nije ni odgovorila na pitanja da li je to vozilo registrovano i da li bi uopšte smelo da učestvuje u saobraćaju. Da u tom trenutku nema informacije o pomenutom vozilu, na pitanje Insajdera potvrdio je i sam ministar policije i dodao da će "zamoliti direktora"(policije Vladimira Rebića) da proveri sve aspekte i kretanja vozila. Stefanović je na kraju odgovorio i na pitanje novinara u čemu je razlika između makete tenka i makete vešala. "Kome to tenk preti? Vešala prete. Njihova poruka je bila 'vešaće sve koji ne misle kao oni'", ocenioo je ministar. Na istu temu, dan kasnije, svoj stav je izneo i predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji je, kako je objasnio, bio iznenađen histeričnom kampanjom povodom postavljanja tenka ispred stadiona Crvene zvezde, uz ocenu da je gotovo sve što je o tome objavljeno, čista laž. "Kažu, skupile se ubice da slave Vukovar. Tenk kome je cev zalivena, nema motor, nema bilo kakve veze sa Vukovarom, ni sa Hrvatskom, ili bilo kojim delom Srpske Krajine, ili bilo čime... Mogu da razumem da se to radi u delu hrvatske javnosti, ali u Srbiji - to ne mogu", rekao je Vučić. Inače, uoči utakmice Crvena zvezda - Jang bojs, ispred  stadiona "Rajko Mitić", novinarima televizije N1 je prećeno, a prema rečima reportera te televizije, oštećena im je i oprema. Novinarska udruženja UNS i NUNS tražila su od nadležnih da reaguju u ovom slučaju i utvrde ko je napao novinarsku ekipu. Epiloga još nema. Huligani uz baklje i palice zaustavljali i razbijali automobile na auto- putu Miloš Veliki I dok se u javnosti vodila polemika o tenku ispred stadiona i "oklopnom vozilu" za koje policija ne zna ni da li je registrovano, na društvenim mrežama pojavio se video snimak na kome se vidi grupa mladića sa kapuljačama u tamnim odelima kako, bakljama i palicama, nasrće na automobile na delu autoputa, pokušavajući da ih nasilno zaustave. Tom prilikom, kako su preneli mediji, lakše je povrećeno nekoliko osoba. O ovom nasilničkom ponašanju huligana nadležni se u prvi mah nisu oglašavali. "Zavet ćutanja" prekinut je tek nakon što je sutradan, odgovarajući na novinarsko pitanje, predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio da će svi biti pohapšeni. Oglasio se prvo direktor policije Vladimir Rebić sa saopštenjem da su uhapšene dve osobe, a zatim je u petak Tužilaštvu za Insajder potvrđeno da su tri osobe zadržane zbog nasilničkog ponašanja na auto-putu Miloš Veliki.   O vlastima, tenku, vešalima, huliganima… Jedan od poslednjih priloga bogatoj riznici iskazivanja nemoći države i dodvoravanja huliganima bila je izjava ministra zdravlja Zlatibora Lončara povodom dobrovoljnog davanja krvi navijača Crvene zvezde. To što su dali krvi, bilo je dovoljno da ministar navijače odnosno, kako je objasnio, huligane kako ih zlonamerno pojedini mediji nazivaju, proglasi herojima. Kao nagradu dobili su ulaznice za fudbalski meč Zvezde i Jang bojsa. Upravo takvo zanemarivanje činjenica, izvrtanje stvarnosti i podilaženje nasilnicima s ministarske funkcije bili su povod za Insajderov stav redakcije " O vlastima, tenku i vešalima".           Umesto MUP-a i Tužilaštva o hapšenjima detalje prva iznela politička stranka, odnosno SNS Mimo zakonskih ovlašćenja i suprotno pravilima bilo koje uređene države, umesto od tužilaštva i MUP-a, u ovoj nedelji je informacije o hapšenju direktora Dajrekt medije Jovana Stojanovića, Milice Đuričić Janjić, direktorke službe marketinga RTS-a i Mirjane Katanić, šefice u službi marketinga javnog servisa, prvo saopštila potpredsednica Glavnog odbora Srpske napredne stranke Marija Obradović. Vlasnik Dajrekt medije bio je Dragan Đilas, opozicioni lider Stranke slobode i pravde. Tek nakon toga o ovom slučaju, na vanrednoj konferenciji za novinare, govorio je ministar policije. Saopštio je povodom hapšenja zaposlenih u Dajrekt mediji i RTS da je istraga u ovom slučaju trajala godinama, a da policija ima dokaze da je ukupna šteta za RTS 688 miliona dinara. Stefanović je na konferenciji za novinare, detaljno pročitao sve sumnje policije u vezi sa zloupotrebama u RTS-u. Na pitanje novinara Insajdera zašto je informacije o tom slučaju iskoristio za politički obračun i javno ranije izneo podatke iz predistrage iako su oni tajni, ministar Stefanović je odgovorio da nema ničeg spornog u onome što je on ranije izneo. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je dan kasnije tokom obilaska Hitne pomoći u Beogradu prvo odbio da komentariše slučaj, zbog opasnosti od uticaja na tužilaštvo, a zatim izneo podatke o poslovanju Dajrekt medije u vreme dok je Dragan Đilas bio vlasnik te kompanije. "Dragan Đilas je pokazao histerijom da teško podnosi rad nadležnih državnih organa", zaključio je Vučić. On je zatim podsetio i da je Đilas pre nekoliko nedelja išao u policiju da vidi da li se protiv njega vodi neka istraga i kada je izašao rekao da nema ništa i da je pošten, a onda je, kako je rekao Vučič, govorio o političkom progonu. Đilas: Hapšenja naložio predsednik Srbije, stručne službe potvrdile da ugovori s RTS nisu bili štetni S druge strane, Dragan Đilas je optužbe na osnovu kojih su uhapšeni zaposleni u Dajrekt mediji i RTS nazvao lažnim optužbama o navodnim ugovorima koji su naneli štetu RTS-u i podsetio da je još pre 45 dana javnosti predočio odgovor direktora RTS-a Dragana Bujoševića da su se stručne službe RTS-a izjasnile da ti ugovori nisu bili štetni. Đilas je Vučića koji, kako je rekao, stalno govori o tome da je on "ukrao 500 miliona evra" pozvao da izađe i kaže na kojim poslovima je i koliko krao i ko mu je i kako dao novac. "Uhapsi me Vučiću ako imaš za šta. Svaki dinar koji imam, izvoli proveri", poručio je lider Stranke slobode i pravde. U međuvremenu, Tužilaštvo za organizovani kriminal, nakon saslušanja osumnjičenih, ukinulo je zadržavnje za svo troje privedenih u slučaju Dajrekt medije. Dvostruki aršini policije … U slučaju istrage Dajrekt medije policija je pokazala veliku revnost u prikupljanju dokaza dok to međutim nije slučaj kada je reč o bivšem predsedniku opštine Brus Milutinu Jeličiću Jutki. Naime, istraga zbog sumnje u trgovinu uticajem u slučaju nelegalnog objekta na Pančićevom vrhu protiv bivšeg predsednika opštine Brus Milutina Jeličića stoji u mestu od prošle godine i to upravo zbog policije.  Po krivičnoj prijavi koju je podnelo Ministarstvo građevinarstva, Više javno tužilaštvo u Kraljevu je od Posebnog odeljenja za borbu protiv korupcije MUP-a tražilo prikupljanje dodatnih obaveštenja, ali taj izveštaj, kako u Tužilaštvu navode za Insajder, do danas nisu dobili. Policija tužilaštvu u Kraljevu tražene podatke nije dostavila ni u slučaju ispitivanja porekla novca investitorke nelegalnog objekta na Pančićevom vrhu Snežane Mitković. Grad Beograd među najnetransparentnijim prestonicama Evrope Nedelja za nama započeta je vešću da je Beograd među najnetransparentnijim prestonicama Evrope. To je pokazalo istraživanje Internešnal Transparensi na utorku od 26 gradova. Tako se Beograd zajedno sa Sarajevom, Atinom, Stokholmom, Kišinjevom i Jerevanom našao u "crvenoj zoni"- zoni sa najlošijim rezultatima. U istraživanju koje su sproveli ogranci globalne mreže Transparensi internešnal, gradovi su ocenjivani na osnovu 14 indikatora koji su obuhvatili oblasti kao što su dostupnost informacija o procesima odlučivanja, trošenju novca, javnim nabavkama, etičkim pravilima. Beograd je pozitivnu ocenu dobio samo za tri indikatora - na sajtu su dostupni pozivi za javne nabavke, izveštaji o zaključenim ugovorima za dodelu javnih nabavki i budžet. Za preostalih devet dobio je nulu, što znači da traženi podaci nisu bili dostupni. Bez odgovora Mekalistera na pismo PSG-a, na čekanju i stav o bojkotu Bez odgovore na brojna pitanja, javnost je ostala i nakon posete   predsedavajućeg Odbora za spoljne poslove Evropskog parlamenta Dejvida Mekalistera Beogradu. Osim susreta sa najvišim zvaničnicima Srbije dočekalo ga je i pismo predsednika PSG Sergeja Trifunovića u kome ga poziva da bude medijator u pregovorima opozicije i vlasti oko izbornih uslova, a sve to pod okriljem EU. Odgovor na novinarsko pitanje šta o tom predlogu misli domaća javnost od Mekalistera tokom posete Beogradu, nije dobila. Kako je objasnio, pismo je pročitao na brzinute da će odgovor dati kada analizira situaciju. Najavljeni bojkot izbora dela opozicije bio je jedna od tema razgovora Mekalistera sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem.  U saopštenju koje je Kabinet predsednika prosledio medijima nakon sastanka navedeno je, između ostalog, da je Mekalister ocenio "da je neophodno raditi na reformi izbornog zakona" te da je tim povodom, "predsednik Vučić rekao da je Srbija spremna za usvajanje predloga za poboljšanje izbornog procesa". Mekalister je kasnije, na konferenciji za novinare, nakon pitanja o odluci dela opozicije da bojkotuje izbore, rekao da se "nada da nikada neće doći u situaciju da deli lekcije" ali i da bi "bojkot parlamenta 2020. značio da njihovi glasovi ne bi mogli da se čuju, a to ne doprinosi jačanju demokratskih institucija" Komapniju Novosti kupuje biznismen iz Smedereva U jeku zahteva dela opozicije da im se omoguće fer uslovi za izbore što podrazumeva i slobodne medije, stigla je vest da kompanija Novosti, koja je u većinskom vlasništvu države, dobija novog vlasnika. Kako je objavio UNS, štamparija Borba a.d, većinski vlasnik Kompanije Novosti, donela je odluku da odobri ugovor o prodaji ove medijske kuće privrednom društvu Media 026 d.o.o. sa sedištem u naselju Vučak u Smederevu, čiji je vlasnik Boban Rajić, za oko 300 miliona dinara. Nedelju za nama obeležila je još jedna medijska vest. Naime, Centar za istraživačko novinarstvo (CINS) objavio je izveštaj REM-a o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. godine. Iako statut REM-a predviđa javnost u radu, ovo regulatorno telo nikada nije objavilo taj dokument, a pojedini članovi REM-a su tvrdili da on i ne postoji. Izveštaj do koga je došao CINS pokazuje da su tokom kampanje za izbore 2016. godine televizije s nacionalnom frekvencijom favorizovale vladajuću Srpsku naprednu stranku. Pojedine televizije posvetile su aktivnostima SNS-a više od polovine ukupnog predizbornog programa. Savet REM-a je zatim reagovao saopštenjem u kome je optužio CINS za spinovanje i "insistiranje na glupostima". U CINS-u kažu da je REM u saopštenju potvrdio autentičnost informacija koje su objavili dodajući da ovim završavaju komunikaciju putem saopštenja, jer to nije način na koji državne institucije treba da odgovaraju novinarima koji štite interes građana. Komitet UN protiv torture utvrdio da je Srbija odgovorna zbog ekstradicije kurdskog političkog aktiviste Turskoj Kako se ispostavilo, a prema oceni Komiteta Ujedinjenih nacija protiv torture, Srbija nije zaštitila kurdskog političkog aktivistu iz Turske. Naime, kako je saopštio Beogradski centar za ljudska prava, Komitet Ujedinjenih nacija (UN) protiv torture je utvrdio da je Srbija odgovorna zbog ekstradicije kurdskog političkog aktiviste Dževdeta Ajaza Turskoj. Ajaz je izručen 25. decembra 2017. godine, iako je Komitet UN zatražio da Srbija to ne uradi jer je procenjeno da postoji rizik da bi Ajaz u Turskoj mogao opet da bude izložen torturi. Ministarstvo pravde je tada u pokušaju da opravda svoj postupak iznelo najmanje dve netačne informacije. Tvrdili su da je Ajaz izručen, iako je u tom trenutku i dalje bio u Srbiji, kao i da je dopis Komiteta stigao kasno pa nije bilo moguće da se izručenje spreči. Nedelju za nama obeležila je i vest da je američko - turski konzorcijum "Behtel-Enka" jedini dostavio ponudu na javnom pozivu za izgradnju Moravskog koridora. Nekoliko dana kasnije izbor ove kompanije  potvrdila je i Vlada Srbije. Reč je o kompaniji sa kojom je Vlada Srbije prethodno potpisala memorandum o razumevanju. Upravo zbog te činjenice, deo opozicije je optuživao predstavnike vlasti da se posao na ovom projektu namešta "Behtelu" mimo zakona. U ovoj nedelji otvoren je i zajednički granični prelaz Srbije i Severne Makedonije, predsednik Kosova Hašim Tači je posebnim ukazom raspisao vanredne parlamentarne izbore za 6. oktobar, a Vlada Brazila odbila je ponudu članica G7 da upute novčanu pomoć od 22 miliona dolara za borbu protiv požara u Amazoniji, a zatim se predomislila uz uslov da Vlada raspolaže novcem… Izvor: Insajder Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.insajder.net. 

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: kurir.rs

Link: https://www.kurir.rs/crna-hronika/3312449/podneta-prijava-agenciji-za-borbu-protiv-korupcije-tuzioci-namestali-izbore

Autori: @KurirVesti

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: PODNETA PRIJAVA AGENCIJI ZA BORBU PROTIV KORUPCIJE: Tužioci nameštali izbore?

Podneli prijavu... Nenad Stefanović, Foto: Privatna arhivasukob interesaCrna Hronika 31.08.2019. 05:30h 30.08.2019. 20:53hUdruženje sudija i tužilaca Srbije sumnja da su njihove kolege namestile izbor predsednika Skupštine Pravosudne akademijeUdruženje sudija i tužilaca Srbije (UST) podnelo je Agenciji za borbu protiv korupcije prijavu zbog sumnje u sukob interesa, u kom su se, kako se navodi u prijavi, našli članovi Državnog veća tužilaca (DVT), među kojima je i zamenik republičkog tužioca Goran Ilić!- Agenciji za borbu protiv korupcije podneta je nova prijava protiv Gorana Ilića, Radovana Lazića, Svetlane Nenadić i Sandre Kulezić zbog njihovog postupanja prilikom predlaganja i izbora članova Upravnog odbora Pravosudne akademije - potvrdio je predsednik UST Nenad Stefanović. Došli do podataka On pojašnjava da je UST, na osnovu informacija od javnog značaja, došao do podataka da su navedeni u prijavi, kao visoki funkcioneri UTS, predložili da se za člana Upravnog odbora Pravosudne akademije izabere predsednik Skupštine njihovog udruženja.- Potom su, na sednici Državnog veća tužilaca, ovog puta kao izborni članovi DVT, glasali za sopstveni predlog i kandidata, koji je, poput njih, visoki funkcioner udruženja u kom su i oni - objašnjava Stefanović za Kurir. Prijave podnošene i ranije Podsetimo, protiv istih funkcionera prijava je ranije podneta, takođe zbog sumnje da su u sukobu interesa.- Pozivamo Udruženje tužilaca, Društvo sudija Srbije, CEPRIS, Sindikat pravosuđa Srbije i druge nevladine organizacije, koje su dežurni zaštitnici lika i dela Gorana Ilića, da prestanu da opravdanje za njihove postupke pronalaze u izmišljenom političkom progonu, već da objektivno sagledaju postupanje ovih funkcionera i posledice koje ono ima po ugled pravosuđa ukoliko se zaista zalažu za demokratske principe i vladavinu prava, te da osude učestalo preplitanje njihovih funkcija i višestruke sukobe interesa.  Kurir.rs/J. S. /foto Privatna arhiva    prijava, Agencija za borbu protiv korupcije, Udruženje sudija i tužilaca Srbije, Pravosudna akademija,       

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: novosti.rs

Link: http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:815408-Zmajevo-Opstina-nece-da-vrati-imanja

Autori: @Novostionline

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: Zmajevo: Opština neće da vrati imanja

Akcionari ADUDRUŽENjE manjinskih akcionara (UMA) AD "Zmajevo" iz istoimenog sela u opštini Vrbas uputilo je ovih dana dopise Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu i Agenciji za borbu protiv korupcije, tražeći da se preispita rad Odeljenja za imovinsko-pravne odnose OU Vrbas zbog pružanja otpora vraćanju zadružne zemlje oduzete privatizacijom Društvenog preduzeća za ratarsko-stočarsku proizvodnju "Zmajevo". Bivši radnici ove firme, koji su osnovali Zemljoradničku zadrugu "Zmajevčani", punih devet godina potražuju 612 hektara zadružnih oranica, bez kojih su ostali 2004. godine, kad je AD "Zmajevo" prodato na aukciji. - Nadležno odeljenje Opštine Vrbas tri puta je dosad odbijalo naše zahteve za povraćaj zadružne zemlje, uprkos tome što je Ministarstvo finansija, kao drugostepeni organ u tom postupku, vraćalo predmet lokalnoj samoupravi sa nalogom da otkloni nedostatke koji odbijanje čine neosnovanim. Nedostaci nijednom nisu otklonjeni, nego je, naprotiv, Odeljenje za imovinsko-pravne odnose OU nastavilo da se oglušuje o preporuke Ministarstva finansija - istakao je Veselin Muhadinović, predsednik UMA AD "Zmajevo" i čelnik Saveza udruženja akcionara Vojvodine. On je napomenuo da su sadašnji vlasnici preduzeća "Zmajevo" dva puta tužili Ministarstvo finansija Upravnom sudu, koji je njihovu žalbu odbacivao, insistirajući takođe da opštinski organ ispravi propuste u zahtevu akcionara za vraćanje zadružnog poseda. Akcionari uporno naglašavaju da zadružne njive po zakonu nisu smele da budu otuđene i da, prema izveštaju Agencije za privatizaciju, predmet prodaje nije bilo poljoprivredno zemljište, nego pravo njegovog korišćenja. PROČITAJTE I: - To nije smetalo četvoročlanom konzorcijumu, koji je preuzeo AD "Zmajevo", da 560 hektara odmah prebaci na svoje firme, a 50 hektara prepiše na sina dotadašnjeg direktora našeg preduzeća, ujedno člana konzorcijuma. Sve je to prihvatio direktor Katastra nepokretnosti u Vrbasu, zbog čega smo pre tri meseca podneli krivičnu prijavu Specijalnom tužilaštvu za organizovani kriminal, koja je prosleđena Upravi kriminalističke policije - predočio je Muhadinović. ORANICE "Zvajevčani" potražuju 612 hektara "ZMAJEVČANI" KAD je AD "Zmajevo" ugašeno, a 396 akcionara shvatilo da su izigrani, jer su ostali bez akcija i zaostalih zarada, objašnjava Muhadinović, osnovali su 2011. godine ZZ "Zmajevčani". Oni zahtevaju da im se po zakonu vrati 612 hektara oranica, unetih u AD "Zmajevo" sedamdesetih godina prošlog veka iz četiri zadruge u selu. SAVINO SELO MANjINSKI akcionari AD "Zmajevo" napisali su ministru Branku Ružiću kako smatraju da Odeljenje za imovinsko-pravne poslove OU Vrbas ne radi samostalno, nego pod pritiskom. Kao primer naveli su slučaj ZZ "Agromiks" iz Savinog Sela (takođe u vrbaskoj opštini), koja 15 godina vodi spor za vraćanje zadružne zemlje. - U jednom navratu Odeljenje je prihvatilo nalog drugostepenog organa i odobrilo "Agromiksu" ulazak u posed, ali je to silom sprečeno, a rukovodilac Odeljenja je hitno smenjen - naveo je Muhadinović. 

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: novosti.rs

Link: http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ekonomija/aktuelno.239.html:815382-Prelaz-Presevo-Tabanovce-ceka-jasan-smer

Autori: @Novostionline

Teme: Javne nabavke

Naslov: Prelaz Preševo-Tabanovce čeka jasan smer

Na granici Preševo-Tabanovce uklanjaju se znakovi koji zbunjuju. Biće postavljena svetlosna signalizacijaNA zajedničkom prelazu Preševo-Tabanovce, na ulasku u Srbiju iz Severne Makedonije još nije postavljena odgovarajuća signalizacija, ali će uskoro biti uklonjeni stari znakovi koji zbunjuju vozače, kažu u Direkciji za imovinu, reagujući na tekst "Novosti". Problem za vozače je nastao, jer na srpskoj granici nisu usklađena obaveštenja koje su trake otvorene za prolaz, a koje nisu. Ostale su stare oznake, koje sugerišu da autobusi prilikom izlaska iz Severne Makedonije i ulaska u Srbiju treba da idu u desnu traku. Međutim, oni moraju da idu u krajnju levu liniju, što stvara priličan haos kada pokušaju da se "prestroje" i prepreče između putničkih vozila. - Stara signalizacija na GP "Preševo" nije u funkciji i biće demontirana u najkraćem roku - kaže Ljiljana Milutinović, načelnik Odeljenja za opšte poslove u Republičkoj direkciji za imovinu. - Novopostavljena svetlosna signalizacija data je na upravljanje pograničnim službama, odnosno X strelica. To je privremeno rešenje dok se ne uradi projekat dogradnje nadstrešnice. U Direkciji objašnjavaju da će na zajedničkom kontrolnom prelazu biti postavljena svetlosna signalizacija sa siluetama vozila po kategorijama. Postupak javne nabavke za izradu usluge dogradnje nadstrešnice na graničnom prelazu Preševo je u toku i otvaranje ponuda je u septembru ove godine. PROČITAJTE I: - Projekat, između ostalog, predviđa i trajnu horizontalnu, vertikalnu i svetlosnu saobraćajnu signalizaciju - navodi Milutinovićeva. - Nakon izdavanja građevinske dozvole Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, započeće radovi čiji je završetak predviđen do kraja ove godine. Od marta, kada je Direkcija preuzela upravljanje drumskim graničnim prelazima, kao jedan od organa u sistemu integrisanog upravljanja državnom granicom, maksimalno smo posvećeni i ulažemo velike napore da u okviru raspoloživih budžetskih sredstava za ove namene, unapredimo stanje na graničnim prelazima. SARADNjA SRBIJA i Severna Makedonija su od ponedeljka uvele zajedničku carinu na graničnom prelazu Preševo - Tabanovce. Novi način organizacije trebalo je da smanji gužve i čekanje. Integrisani granični prelaz je rezultat Sporazuma o uspostavljanju zajedničkih kontrola na međunarodnom graničnom prelazu Preševo - Tabanovce, preko koga se odvija promet putnika i svih vrsta robe. 

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: nspm.rs

Link: http://ftp.nspm.rs/hronika/beograd-poceo-trideset-i-deveti-protest-1-od-5-miliona-kod-terazijske-cesme.html

Autori: Redakcija

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: Beograd: Trideset i deveti protest 1 od 5 miliona posvećen radu REM-a i medijima, građani gađali Predsedništvo toalet papirom

Protest 'Jedan od pet miliona' održan je trideset i deveti put u Beogradu,  a glavna tema je bila rad REM-a, ali i javnog servisa. Okupljeni građani oblepili su vrata RTS plakatima sa istraživanjem BIRODI-ja,  zbog kojeg jeHronika subota, 31. avgust 2019. Protest "Jedan od pet miliona" održan je trideset i deveti put u Beogradu, a glavna tema je bila rad REM-a, ali i javnog servisa. Okupljeni građani oblepili su vrata RTS plakatima sa istraživanjem BIRODI-ja, zbog kojeg je ta organizacija bila na meti uvreda poslanika SNS, ali i režimskih medija. Građani gađali Predsedništvo toalet papirom želeći da na taj način "obrišu sve laži i obmane, da obrišu Srpsku naprednu stranku". Večerašnji govornik, Zoran Gavrilović (BIRODI) obratio se građanima koji su se okupili ispred Terazijske česme rečima da građani Srbije žive u vreme kada neki odlaze, dok se dugi bore da ostanu ovde, a treći pokušavaju da, kako kaže, naprave od Srbije zemlju iz koje mora da se ode. POCINJE PROTEST U BEOGRADU! Gradjani krecu u protestnu setnju! Pre nego sto su gradjani stigli na Trg republike naredjeno je da se iskljuci ulicna rasveta!#PočeloJe #1od5miliona pic.twitter.com/ffGkYSDs5b - Marko Dragoslavic(Operativac iz Zemuna) (@tamodaleko) August 31, 2019 On se osvrnuo na istraživanje koje je BIRODI nedavno uradio o glasačima Srpske napredne stranke i naveo da je zbog toga BIRODI bio targetiran i bio na meti uvreda i poslanika iz redova SNS-a, ali i od, kako Gavrilović kaže, strane medija koji su bliski vladajućem režimu. On navodi da je vlast time želela da predstavi BIRODI kao organizaciju koja deli građane u Srbiji. Zoran Gavrilović govorio je i o radu Regulatornog tela za elektronske medije, posebno na izveštaj REM-a koji je nedavno objavio CINS. "Ne možete imati demokratske izbore tamo gde ne znate ko su vlasnici medija. Recite mi ko je vlasnik Novosti? Ko je vlasnik Politike? Mi to ne znamo. Već dve godine pokušavamo da ukoliko REM da rade svoj posao, oni to neće, a tražimo samo jedno - da svoje podatke koje imaju, a koje proizvode, učine dostupne na sajtu, da bismo mi radili njihov posao! Mi ih dve molimo da te podatke dostave nama, mi ćemo da radimo sve umesto njih", kaže Gavrilović. REM i vlast krše Ustav sprečavajući građane da budu istinito i objektivno informisani, poručio je na 39. protestu "Jedan od pet miliona" u Beogradu direktor Biroa za društvena istraživanja (Birodi) i jedan od članova Stručnog tima protesta "Jedan od pet miliona" Zoran Gavrilović. Gavrilović je pročitao podatke Birodija koji, kako je rekao, pokazuju "gde smo u odnosu na 2012. godinu, kada takođe nije bilo sjajno". "2012. godine smo imali dva izborna kruga za predsedničke izbore, kandidati su bili Boris Tadić i Tomislav Nikolić. Tadić je imao 1141 sekundu u prvom krugu, a Nikolić 4008 sekundi. 2017. Vučić kao kandidat je imao pet puta više - 22491 sekundu, a Saša Janković 4950 sekundi. Ovo nisu uslovi za demokratske izbore. Mediji su postali sredstvo propagande i odmazde. U ovakvim uslovima nisu u pitanju samo izbori, pitanje je da li mi možemo da ostvarimo svoja prava", istakao je Gavrilović. On je govorio i o tekstu CINS-a o izveštaju Regulatornog tela za elektronske medije o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. "Tog izveštaja ne bi bilo da nema časnih ljudi u službi REM-a. Video sam taj izveštaj koji je namerno sakrivan i on je urađen na profesionalan način. Ipak u njemu nema informacija o tzv. funkcionerskoj kampanji", ukazuje Gavrilović. On kaže da postoji rešenje za funkcionersku kampanju, ali da je problem što Agencija za borbu protiv korupcije ne želi da radi posao. "A da budemo iskreni ni prethodnici direktora Dragana Sikimića to nisu radili. Kampanja je 2012. takođe je bila problematična, zato što vlasti i mediji ni pre 2012. ni posle 2012. ne žele da prihvate preporuke Saveta za borbu protiv korupcije. Savet je 2011. na čelu s Vericom Baraćom i 2015. sa Miloroslavom Milenović uradio dva izveštaja u kojima je pokazao da mehanizam koji zarobljava medije i dalje postoji u Srbiji. Dok ne usvojimo njihove preporuke nećemo imati demokratske izbore", naveo je Gavrilović. Građani su zatim krenuli u protestnu šetnju preko Trga Republike, a potom Makedonskom i Svetogorskom ka zgradi RTS-a. Učesnici protesta su posle njegovog govora krenuli u protestnu šetnju i prvo su se zaustavili na Trgu republike gde im se obratio predsednik opštine Stari grad Marko Bastać i poručio da "moramo da smenimo korumpiranu i bahatu gradsku vlast". Na Trgu Republike Bastać je govorio o današnjem incidentu tokom otvaranja rekonstruisanog Trga. Bastać je rekao da je vlast danas na trg, gde se ranije tokom dana dogodio verbalni sukob na ivici indicenta između pripadnika vlasti i opozicije, poslala "batinaše i pajace" označavajući kao odgovorne predsednika Srbije Aleksandra Vučića i zamenika gradonačelnika Beograda Gorana Vesića. "Njih je na trg poslao Vučić i njegova kopija Vesić Goran", rekao je Bastać. pic.twitter.com/dCyVkQBm0s - Ljilja Gera 65 (@65Ljilja) August 31, 2019 Poručio je vlastima da neće uspeti da ugase protest već da će, kada dođe vreme, aktuelna vlast odgovarati za sve što je činila. Pre nego što su stigli do Predsedništva, demonstranti su oblepili ulaz u Radio-televiziju Srbije grafikonima istraživanja Biroa za društvena istraživanja o zastupljenosti političkih aktera u medijima za vreme izbornog procesa. Ispred RTS-a skandiraju "RTS - SNS". #1od5miliona https://t.co/MOiVbUGo3L - #1od5miliona (@STOPkrvavim) August 31, 2019 Protestna šetnja završena je ispred Predsednistva, gde su građani svoje nezadovoljstvo iskazali bacanjem toalet papira na zgradu želeći da na taj način "obrišu sve laži i obmane, da obrišu Srpsku naprednu stranku" Naredni protest zakazan je za subotu, ali na Platou, ispred Filozofskog fakuleta, gde su prvobitno i počeli protesti, da bi zbog radova u centru grada bili premešteni kod Terazijske česme. 39.protest #1od5miliona https://t.co/ccTj3toUo4 - #1od5miliona (@STOPkrvavim) August 31, 2019 Protest #1od5miliona u Beogradu trideset i deveti put održaće se 31. avgusta u 19 časova, okupljanje će biti kod Terazijske česme, a građanima će se obratiti direktor Biroa za društvena istraživanja (Birodi) Zoran Gavrilović. Protest će se kretati od Terazijske česme, preko Trga Nikole Pašića, pored REM-a, zatim Svetogorskom ulicom, Takovskom do zgrade Radio Televizije Srbije, a potom će se kolona protesta spustiti niz ulicu Kneza Miloša, a protest će se završiti kod Predsedništva. Zoran Gavrilović prezentovaće istraživanje "Pregled zaključaka, preporuka i rezultata monitoringa izveštavanja medija u izbornim procesima od 2012. godine." Građani će imati priliku da vide grafikone koji govore koliko su se pojedini politički akteri pojavljivali u medijima za vreme izbornog procesa. Javni servis koji treba da bude oglašivač svih građana i svih različitih mišljenja u društvu od 2012. godine ne radi svoj posao. Radio Televizija Srbije postala je partijsko glasilo Srpske Napredne Stranke, i već sedam godina vrši nasilje nad istinom, a javnost Srbije obmanjuje i uskraćuje osnovne informacije koje su krucijalne za stvaranje realne slike o društvu u kome živimo. Aleksandar Vučić je akter svih političkih emisija, dnevnika, informativnih programa, televizija sa nacionalnom frekvencijom, a REM kao nezavisno telo ne radi svoj posao, izbegava odgovornost, i partijski postavljeni članovi ne ispunjavaju obaveze ovog tela. Narod jedne države ima Ustavom zagarantovano pravo na slobodno mišljenje, iskazivanje tog mišljenja, ali i pravo da zna sve potrebne informacije od javnog interesa koje direktno utiču na život pojedinca. Javni servis je od građana dobio poverenje da mu tu klauzulu ispuni, ali već sedam godina imamo nepostojuću atmosferu objektivnog, istinitog i nezavisnog informisanja svih građana Srbije koje ova vlast obmanjuje i uskraćuje im pravo da znaju sve. Građani će opet zgradu Predsedništva simbolično gađati rolnama toalet papira, kao simbola upotrebne vrednosti svega što ova vlast proizvodi. (Agencije)   

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: pink.rs

Link: http://www.pink.rs/vesti/150883/kosova-info-poslanik-slobodan-petrovic-prima-dve-plate-iz-kosovskog-budzeta

Autori: Redakcija

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: Kosova Info: Poslanik Slobodan Petrović prima dve plate iz kosovskog budžeta

Bivši poslanik Skupštine Kosova i lider Samostalne liberalne stranke (SLS) Slobodan Petrović na obrazcu prijave imovine koji je podneo Agenciji za borbu protiv korupcije Kosova, pored položaja poslanika i plate poslanika, prijavio je još i položaj koji ima u Pošti i telekomunikacijama Kosova (PTK) gde prima platu iz budžeta ove državne institucije Kosova, piše Kosova.infoKako dalje navodi ta agencija, Petrovićevi ukupni godišnji prihodi koje prima iz kosovskog budžeta u PTK-u su 9.566 evra, a godišnji prihodi kao poslanika 20.730 evra.Iako je i sam Slobodan Petrović u više navrata izjavljivao da su njegova stranka i on posvećeni poslovima za kosovske Srbe, čini se da su te izjave bile bili samo političke floskule i neiskrene, piše dalje portal Kosova.info i ističe da je zadržavanje dve pozicije sa dvostrukim platama iz kosovskog budžeta neopravdano i opasna poruka koju šalje srpskom stanovništvu na Kosovu.  Slučajevi poput Slobodana Petrovića moraju biti ozbiljno shvaćeni od strane kosovskih institucija da bi se borile protiv ove negativne pojave, napominje Kosova.info dodajući da građani Kosova, bez obzira na nacionalnu pripadnost, imaju jednaka prava iz radnog odnosa prema postojećim zakonima.  Paradoksalno je, kažu dalje, da Petrović kao deo zakonodavne institucije (poslanik), a još više kao lider srpske političke stranke koristi političku moć za lični interes i da sebi obezbedi dve plate iz kosovskog budžeta.  Kosova.info na kraju kaže da institucije pravde treba da se bave tim pojavama i privedu pravdi ljude koji koriste moć da bi se obogatili na štetu kosovskog budžeta.       

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: pink.rs

Link: http://pink.rs/vesti/150883/poslanik-slobodan-petrovic-prima-dve-plate-iz-kosovskog-budzeta

Autori: Redakcija

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: Poslanik Slobodan Petrović prima dve plate iz kosovskog budžeta

Bivši poslanik Skupštine Kosova i lider Samostalne liberalne stranke (SLS) Slobodan Petrović na obrazcu prijave imovine koji je podneo Agenciji za borbu protiv korupcije Kosova, pored položaja poslanika i plate poslanika, prijavio je još i položaj koji ima u Pošti i telekomunikacijama Kosova (PTK) gde prima platu iz budžeta ove državne institucije Kosova, piše Kosova.infoKako dalje navodi ta agencija, Petrovićevi ukupni godišnji prihodi koje prima iz kosovskog budžeta u PTK-u su 9.566 evra, a godišnji prihodi kao poslanika 20.730 evra.Iako je i sam Slobodan Petrović u više navrata izjavljivao da su njegova stranka i on posvećeni poslovima za kosovske Srbe, čini se da su te izjave bile bili samo političke floskule i neiskrene, piše dalje portal Kosova.info i ističe da je zadržavanje dve pozicije sa dvostrukim platama iz kosovskog budžeta neopravdano i opasna poruka koju šalje srpskom stanovništvu na Kosovu.  Slučajevi poput Slobodana Petrovića moraju biti ozbiljno shvaćeni od strane kosovskih institucija da bi se borile protiv ove negativne pojave, napominje Kosova.info dodajući da građani Kosova, bez obzira na nacionalnu pripadnost, imaju jednaka prava iz radnog odnosa prema postojećim zakonima.  Paradoksalno je, kažu dalje, da Petrović kao deo zakonodavne institucije (poslanik), a još više kao lider srpske političke stranke koristi političku moć za lični interes i da sebi obezbedi dve plate iz kosovskog budžeta.  Kosova.info na kraju kaže da institucije pravde treba da se bave tim pojavama i privedu pravdi ljude koji koriste moć da bi se obogatili na štetu kosovskog budžeta.       

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: pink.rs

Link: http://www.pink.rs/vesti/150874/savetregulatornog-tela-za-elektronske-medije-deo-opozije-pokusava-da-okrivi-rem-za-lakrdiju-od-bojkota

Autori: Redakcija

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: Savet Regulatornog tela za elektronske medije: Deo opozije pokušava da okrivi REM za lakrdiju od bojkota

- Koja je tvoja najniža cena? Da maštu služavke, I batlerova nagađanja, Proslediš štampi, Da sa tim učini sve što treba - ovaj deo iz Kiplingove nedavno otkrivene pesme "The Press" (Štampa), verovatno je najkraći i najbolji odgovor na harangu koju je, protiv Regulatornog tela za elektronske medije, pokrenuo CINS, preuzeo Danas, a zasolili jedna Đilasova služavka, i dva batlera, ocenjuje se u saopštenju Saveta REM-a koje prenosimo u celosti:Nešto više od toga i ne mora da se kaže, pošto je više nego jasno da je REM ovakve naslovne strane i gomilu lažnih vesti, zaradio zato što je deo opozicije odlučio da ovo regulatorno telo proglasi za osnovni RAZLOG svog neizlaska na izbor.Otuda i kampanja, u kojoj vi, i CINS, i služavke, i batleri, ne obaveštavate javnost ni o čemu, nego je ubeđujete, i to lažući, da je SzS u pravu, da su Đilas i Boško takođe u pravu, i da je REM, o kojem ta javnost uglavnom ništa ne zna, kriv za ovu lakrdiju od bojkota, dovoljno glupu da joj je potrebno još gluplje objašnjenje.  Zato ste, najpre, i izmislili izveštaj REM-a, koji ne postoji, a kada ste demantovani, i kada je jedini pravi izveštaj pokazan, krenuli ste dalje, obrnuli igricu i izmislili "tajni", izveštaj REM, neki koji smo mi valjda sakrili od javnosti.  I na to smo odgovorili, i pokazali da nikada, nigde, nikakav "tajni" izveštaj nije postojao, niti postoji. I da nikada REM nije ni usvajao, niti potom krio, to o čemu pišete. Postoje zakoni u ovoj zemlji, koje mi poštujemo, a koji ni SzS, ni vas očito ne zanimaju, i po tim zakonima, jedini izveštaj koji REM mora da usvoji je onaj koji se bavi količinom reklama (komercijalnog sadržaja), koje stranke emituju u kampanjama. Taj izveštaj REM prosleđuje Agenciji za borbu protiv korupcije, koja na osnovu njega proverava koliko je koja stranka potrošila novca, a druge službe, potom, da li je plaćen porez. I to smo i uradili, poštujući zakon.Isti onaj po kojem nemamo nikakva prava da uređujemo programe privatnih televizija, niti da određujemo koliko će se koji političar na njima pojavljivati. To, profesionalne standarde, pravila, zanat, bi trebalo da uradi, reguliše, ona profesija, u kojoj su služavke i batleri proveli decenije, a da ništa, po tom pitanju, nisu učinili, pošto im je važnije bilo da se bave ličnom promocijim i politikom, nego zanatom.I zato sada lažu da su izveštaji zakonska obaveza, i, još više, da je, u vreme njihovog službovanja u REM, ova ustanova po tim izveštajima postupala i kažnjavala, bilo koga. Kada je za izbore 2012. godine, Dragan Đilas, na Studiju B, gradskoj televiziji, a baš on tada gradonačelnik, emitovao svoje predizborne spotove van predizbornog bloka, i kada se nije skidao sa ekrana iste te televizije, nije kažnjen niko.A zakonski osnov, zbog neobeleženih reklama, jeste postojao. Prema tome, i sve zajedno, sve što ste uradili jeste lažna vest, u sklopu kampanje one političke opcije sa kojom ste se, očigledno, poistovetili. Zašto ste umislili da ne treba samo da pratite politiku, nego i da u njoj, navijajući, i učestvujete, vaša stvar, imate na nju i pravo, ali na lažne vesti, na lenjost, zaobilaženje istine, i spinovanje, nikakvo pravo nemate i trebalo bi da za to odgovarate.Kao i za sakrivanje činjenica, od kojih je najvažnija ona da zahtevi SzS da REM zabrani informativne programe privatnih televizija, nemaju nikakve veze sa zakonom, nego ga, naprotiv, i krše. I to samo tamo gde im odgovara, jer se nisu setili (baš kao ni vi), na primer, da se pobune (pobunite), kada REM nije reagovao na to što je N1 prenosio, uživo, van izborne kampanje, kršeći zakon, i politički upad u RTS, i politički skup na Trgu Republike.A nismo reagovali (mada bi to morala da bude medjunarodna reakcija, jer, gle čuda, ove televizije su registrovane u Luksemburgu), baš ni kada su druge televizije prenosile druge političke skupove, zato što verujemo da i na taj način štitimo pluralizam, i pravo na drugačije mišljenje, a i nikada sebe nismo doživljavali kao cenzora, nego samo kao regulatora. Preskočili ste, takođe i činjenicu, da na, šezdeset odsto televizora u Srbiji, jedan kablovski operator koji se zove SBB, opet protivno našem obavezujućem uputstvu o logickoj numeraciji, na brojevima 1 i 2 (i 1 i 2 na daljinskom), nalaze televizije Nova i N1 koje su, svaki dan, od 0-24, protiv aktuelne vlasti. I sve to, taj amaterski spin, radite za iste one političare koji su, dok su bili na vlasti, posedovali novine (Press), donosili sumanute zakone o informisanju, hapsili novinare, otimali redakcije, smenjivali glavne urednike, gasili novine koje im se ne sviđaju, reklamama ucenjivali medije, kontrolisali celokupni medjski prostor, i postavljali služavke i batlere u REM, valjda da bi izigravali nezavisne služavke i batlere.Za njih? Stvarno? Koja je, onda, vaša najniža cena?P.S Molimo vas da služavkama i batlerima prosledite Zakon o elektronskim medijima i Zakon o informisanju, da ih pročitaju i da nam jave koji smo član tačno prekršili. Takođe, poslaćemo im i tačno u kojim zemljama regulatori, po zakonu, kontrolišu izbore, a u kojim ne, takođe po zakonu, a u kojima su nadležnosti podeljene. Tek da ne lupetaju.               

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: rs.n1info.com

Link: http://rs.n1info.com/Vesti/a521264/Beograd-po-pitanju-transparentnosti-zaostaje-i-za-gradovima-u-Srbiji.html

Autori: Redakcija

Teme: Nemanja Nenadićnabavkeprivatno partnerstvoSrbija (Transparency Serbia)

Naslov: Beograd po transparentnosti zaostaje evropskim, ali i za gradovima u Srbiji

Da li srpska prestonica može da ponese titulu transparentnog grada? Istraživanje globalne organizacije "Transparensi Internešnal", koje je sprovedeno u 26 evropskih gradova pokazuje da je Beograd među najmanje transparentnim glavnim gradovima.Po kvalitetu života i uređenosti, Beograd još uvek zaostaje za mnogim evropskim gradovima. Situacija je slična i kada je u pitanju rangiranje po transparentnosti. Takav epitet srpska prestonica nosi, zbog toga što na zvaničnom sajtu ne postoje podaci o ugovorima koje gradske vlasti potpisuju, rezultatima glasanja na sednicama skupštine, ali i zbog nepoštovanja zahteva građana za pristup informacijama od javnog značaja."Mi često možemo da čujemo ko je dobio neki posao, čak i koliko taj posao košta, ali nemamo dovoljno informacija o tome da li je posao završen na zadovoljavajući način. Takođe nismo mogli da pronađemo ni informacije koje se tiču procesa odlučivanja u organima grada ili informacije o tome kada gradonačelnik ima sastanke i sa kim", kaže Nemanja Nenadić iz Transparentnosti Srbija.Evropski gradovi su ocenjivani na osnovu 14 indikatora, među kojima su stavke koje se odnose na trošenje novca i javne nabavke. Tu je Beograd dobio neke pozitivne ocene, jer su pojedini podaci objavljeni. Međutim, istraživači kažu da je nedostatak to, što nisu lako uočljivi."Sam budžet da bi se našao, potrebno je neko debelo predznanje, zato što nije jasno istaknut tamo gde bi trebalo da bude na naslovnoj stranici web sajta. Netransparentnost organa vlasti bilo da je reč o lokalnim samoupravama ili centralnim organima je uvek loša poruka, jer na taj način građani ne mogu neposredno da izvrše uvid i kontrolišu one koje su izabrali", kaže Nenadić.Beograd se u "crvenoj zoni" netransparentnosti, našao zajedno sa Sarajevom, Atinom, Stokholmom, Kišinjevom i Jerevanom. Dok u poređenju sa regionom, srpska prestonica zaostaje za Skopljem i Ljubljanom. "Na žalost, taj rezultat je očekivan, ukoliko uzmemo u obzir i način donošenja odluka i uključivanje građana u proces donošenja odluka. Mi smo više puta ponavljali i dalje ponavljamo da je ugovor o javno-privatnom partnerstvu za Vinču još uvek nije dostupan javnosti, to je ugovor koji je zadužio građane Beograda za preko milijardu i sto miliona evra, to je samo jedan od manira kako gradske vlasti rade", kaže Vladimir Radojičić iz Inicijative Ne davimo Beograd.Podaci organizacije Transparentnost Srbija pokazuju da Beograd zaostaje kada je u pitanju transparentnost i u poređenju sa gradovima u Srbiji. Od ukupno 145 lokalnih samouprava, srpska prestonica se nalazi na tek 118 mestu.        

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: rtv.rs

Link: http://www.rtv.rs/sr_lat/politika/zekic-deo-opozicije-rem-proglasio-za-razlog-neizlaska_1044674.html

Autori: Redakcija

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: Zekić: Deo opozicije REM proglasio za razlog neizlaska

Deo opozicije odlučio je da Regulatorno telo za elektronske medije (REM) proglasi za osnovni razlog svog neizlaska na izbore, konstatuje Savet REM-a u saopštenju koje potpisuje Olivera Zekić povodom teksta pod...BEOGRAD - Deo opozicije odlučio je da Regulatorno telo za elektronske medije (REM) proglasi za osnovni razlog svog neizlaska na izbore, konstatuje Savet REM-a u saopštenju koje potpisuje Olivera Zekić povodom teksta pod naslovom "REM uvek radi u službi aktuelne vlasti" na naslovnoj strani "Danasa"."Sve što ste uradili jeste lažna vest, u sklopu kampanje one političke opcije sa kojom ste se, očigledno, poistovetili", istakla je Zekić dodajući da list u toj kampanji ne obaveštava javnost ni o čemu, nego iznosi laži da je SzS u pravu. "Otuda i kampanja, u kojoj vi, i CINS, i služavke, i batleri, ne obaveštavate javnost ni o čemu, nego je ubeđujete, i to lažući, da je SzS u pravu, da su Đilas i Boško takođe u pravu, i da je REM, o kojem ta javnost uglavnom ništa ne zna, kriv za ovu lakrdiju od bojkota, dovoljno glupu da joj je potrebno još gluplje objašnjenje", ocenjuje Zekić. Ona kaže da su zato najpre izmislili izveštaj REM-a, koji ne postoji, a kada su demantovani, i kada je jedini pravi izveštaj pokazan, krenuli su dalje, i izmislili "tajni", izveštaj REM, "neki koji smo mi valjda sakrili od javnosti". Zekić ukazujući da nigde, nikakav "tajni" izveštaj nije postojao, niti postoji i da "nikada REM nije ni usvajao, niti potom krio, to o čemu pišete". Ističe da postoje zakoni u ovoj zemlji, koje REM poštuje, a koji ni SzS, ni Danas ne zanimaju, i po tim zakonima, kako kaže, jedini izveštaj koji REM mora da usvoji je onaj koji se bavi količinom reklama (komercijalnog sadržaja), koje stranke emituju u kampanjama. Zekić objašnjava da taj izveštaj REM prosleđuje Agenciji za borbu protiv korupcije, koja na osnovu njega proverava koliko je koja stranka potrošila novca, a druge službe, potom, da li je plaćen porez. "I to smo i uradili, poštujući zakon. Isti onaj po kojem nemamo nikakva prava da uređujemo programe privatnih televizija, niti da određujemo koliko će se koji političar na njima pojavljivati", precizira Zekić dodajući da zato sada lažu da su izveštaji zakonska obaveza, i, još više, da je, u vreme njihovog službovanja u REM, ova ustanova po tim izveštajima postupala i kažnjavala, bilo koga. "Kada je za izbore 2012. godine, Dragan Đilas, na Studiju B, gradskoj televiziji, a baš on tada gradonačelnik, emitovao svoje predizborne spotove van predizbornog bloka, i kada se nije skidao sa ekrana iste te televizije, nije kažnjen niko", podseća Zekić dodajući da je zakonski osnov, zbog neobeleženih reklama, za to postojao. Ona smatra da list zbog lažnih vesti treba da odgovara, kao i zbog zaobilaženja istine, i spinovanja. "Kao i za sakrivanje činjenica, od kojih je najvažnija ona da zahtevi SzS da REM zabrani informativne programe privatnih televizija, nemaju nikakve veze sa zakonom, nego ga, naprotiv, i krše"", ukazuje ona ističući da nikada sebe nisu doživljavali kao cenzora, nego samo kao regulatora. Navodi da REM nije reagovao na to što je N1 prenosio, uživo, van izborne kampanje, kršeći zakon, i politički upad u RTS, i politički skup na Trgu Republike, anisu reagovali ni kada su druge televizije prenosile političke skupove, jer veruju da s ena taj način štite pluralizam, i pravo na drugačije mišljenje. "Preskočili ste, takođe i činjenicu, da na, šezdeset odsto televizora u Srbiji, jedan kablovski operator koji se zove SBB, opet protivno našem obavezujućem uputstvu o logičkoj numeraciji, na brojevima 1 i 2 (i 1 i 2 na daljinskom), nalaze televizije Nova i N1 koje su, svaki dan, od 0-24, protiv aktuelne vlasti", napominje Zekić. "Sve to, taj amaterski spin, radite za iste one političare koji su, dok su bili na vlasti, posedovali novine (Pres), donosili sumanute zakone o informisanju, hapsili novinare, otimali redakcije, smenjivali glavne urednike...", ukazuje Zekić. List "Danas" u tekstu prenosi izjave nekoliko sagovornika koji smatraju da REM ne obavlja svoj posao i da je prisutna dominacija vlasti u svim elektronskim medijima. Gordana Suša, Rade Veljanovski i Nedim Sejdinović povodom navodnog tajnog izveštaja REM-a za "Danas" tvrde da REM nije nezavisno regulatorno telo i da je sam sebe ukinuo. Danas navodi da je CINS pre dva dana objavio "dugo skrivani izveštaj REM-a" o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. godine i tvrde da je REM prekinuo da objavljuje izveštaje o tome što je pobudilo sumnju da je to učinjeno kako bi se prikrilo favorizovanje vladajuće stranke u medijima.   

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: srbijadanas.net

Link: https://www.srbijadanas.net/raskrikavanje-advokat-blizak-vrhu-vlasti-registrovao-firmu-koja-kupuje-vecernje-novosti/

Autori: @otadzbina

Teme: Korupcija

Naslov: Raskrikavanje: Advokat blizak vrhu vlasti registrovao firmu koja kupuje Večernje novosti

Advokat Igor Isailović, angažovan da registruje kompaniju "Media 026" Bobana Rajića koja je kupila "Novosti", kontroverzna je ličnost koja ima jake veze sa sadašnjim ministrom finansija Sinišom Malim i premijerkom Anom Brnabić, objavio je portal "Raskrikavanje"."Isailović je pre više od deset godina vodio poslove ofšor kompanija iza kojih je tajno stajao Siniša Mali i njegova supruga. Takva je bila kompanija 'Busy Financial Corp' sa Britanskih Devičanskih Ostrva koju je porodica Mali osnovala kako bi preko nje kupila kola i izbegla da plati porez. Isailović je imao punomoćje da obavi kupovinu mercedesa", piše taj portal.O tome je za KRIK, pre više od dve godine govorila Marija Mali, bivša supruga Siniše Malog, koja je ispričala da je Mali praktično bio mentor Isailoviću i naučio ga procesu osnivanja ofšor kompanija."Isailović je Malom pomogao i da smisle kako da prevare Agenciju za borbu protiv korupcije i lažno prikažu poreklo 95 hiljada evra keša koje je odnekud dobio Mali, o čemu je bivša supruga govorila. Kada je postao gradonačelnik, Mali je Isailovića ovlastio da vodi njegovu ključnu konsultansku firmu 'Oli consulting'", ističe Raskrikavanje.Prema navodim tog portala, Rajića i Isailovića spaja i jedan raniji posao. Kada je Rajić bio direktor kompanije "Dunav", Isailović je kontrolisao njegov rad kao član nadzornog odbora, prema podacima Agencije za privredne registre.Igor Isailović je, kako navodi Raskrikavanje, bio vlasnik kompanije i sa premijerkom Anom Brnabić koja je, inače, prijateljica Sinše Malog iz školskih dana. Ta kompanija zvala se "Energy & Inovation"."On je imao različite moćne klijente kojima je osnivao firme - Srđana Milovanovića, koji je nedavno kupio dve televizije sa nacionalnom frekvencijom PRVU i O2, ali i Zvonka Veselinovića, čuvenog srpskog kriminalca sa Kosova", navodi Raskrikavanje.Štamparija "Borba", kao većinski vlasnik "Novosti", donela je odluku da odobri ugovor o prodaji te medijske kuće firmi "Media 026" sa sedištem u naselju Vučak u Smederevu, čiji je vlasnik Boban Rajić, za oko 300 miliona dinara.BetaKliknite na zvezdu i ocenite!Podelite ga sa prijateljima!                

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: Tanjug

Link: http://www.tanjug.rs

Autori: Redakcija

Teme: Agencija za borbu protiv korupcije

Naslov: Zekić: REM nije kriv za lakrdiju od bojkota

Zekić: REM nije kriv za lakrdiju od bojkotaBEOGRAD, 31. avgusta (Tanjug) - Deo opozicije odlučio je da Regulatorno telo za elektronske medije (REM) proglasi za osnovni razlog svog neizlaska na izbor, konstatuje Savet REM-a u saopštenju koje potpisuje Olivera Zekić povodom teksta pod naslovom "REM uvek radi u službi aktuelne vlasti" na naslovnoj strani "Danasa"."Sve što ste uradili jeste lažna vest, u sklopu kampanje one političke opcije sa kojom ste se, očigledno, poistovetili", istakla je Zekić dodajući da list u toj kampanji ne obaveštava javnost ni o čemu, nego iznosi laži da je SzS u pravu."Otuda i kampanja, u kojoj vi, i CINS, i služavke, i batleri, ne obaveštavate javnost ni o čemu, nego je ubeđujete, i to lažući, da je SzS u pravu, da su Đilas i Boško takođe u pravu, i da je REM, o kojem ta javnost uglavnom ništa ne zna, kriv za ovu lakrdiju od bojkota, dovoljno glupu da joj je potrebno još gluplje objašnjenje", ocenjuje Zekić.Ona kaže da su zato najpre izmislili izveštaj REM-a, koji ne postoji, a kada su demantovani, i kada je jedini pravi izveštaj pokazan, krenuli su dalje, i izmislili "tajni", izveštaj REM, "neki koji smo mi valjda sakrili od javnosti".Zekić ukazujući da nigde, nikakav "tajni" izveštaj nije postojao, niti postoji i da "nikada REM nije ni usvajao, niti potom krio, to o čemu pišete".Ističe da postoje zakoni u ovoj zemlji, koje REM poštuje, a koji ni SzS, ni Danas ne zanimaju, i po tim zakonima, kako kaže, jedini izveštaj koji REM mora da usvoji je onaj koji se bavi količinom reklama (komercijalnog sadržaja), koje stranke emituju u kampanjama.Zekić objašnjava da taj izveštaj REM prosleđuje Agenciji za borbu protiv korupcije, koja na osnovu njega proverava koliko je koja stranka potrošila novca, a druge službe, potom, da li je plaćen porez."I to smo i uradili, poštujući zakon. Isti onaj po kojem nemamo nikakva prava da uređujemo programe privatnih televizija, niti da određujemo koliko će se koji političar na njima pojavljivati", precizira Zekić dodajući da zato sada lažu da su izveštaji zakonska obaveza, i, još više, da je, u vreme njihovog službovanja u REM, ova ustanova po tim izveštajima postupala i kažnjavala, bilo koga."Kada je za izbore 2012. godine, Dragan Đilas, na Studiju B, gradskoj televiziji, a baš on tada gradonačelnik, emitovao svoje predizborne spotove van predizbornog bloka, i kada se nije skidao sa ekrana iste te televizije, nije kažnjen niko", podseća Zekić dodajući da je zakonski osnov, zbog neobeleženih reklama, za to postojao.Ona smatra da list zbog lažnih vesti treba da odgovara, kao i zbog zaobilaženja istine, i spinovanja."Kao i za sakrivanje činjenica, od kojih je najvažnija ona da zahtevi SzS da REM zabrani informativne programe privatnih televizija, nemaju nikakve veze sa zakonom, nego ga, naprotiv, i krše"", ukazuje ona ističući da nikada sebe nisu doživljavali kao cenzora, nego samo kao regulatora.Navodi da REM nije reagovao na to što je N1 prenosio, uživo, van izborne kampanje, kršeći zakon, i politički upad u RTS, i politički skup na Trgu Republike, anisu reagovali ni kada su druge televizije prenosile političke skupove, jer veruju da s ena taj način štite pluralizam, i pravo na drugačije mišljenje."Preskočili ste, takođe i činjenicu, da na, šezdeset odsto televizora u Srbiji, jedan kablovski operator koji se zove SBB, opet protivno našem obavezujućem uputstvu o logickoj numeraciji, na brojevima 1 i 2 (i 1 i 2 na daljinskom), nalaze televizije Nova i N1 koje su, svaki dan, od 0-24, protiv aktuelne vlasti", napominje Zekić."Sve to, taj amaterski spin, radite za iste one političare koji su, dok su bili na vlasti, posedovali novine (Preš), donosili sumanute zakone o informisanju, hapsili novinare, otimali redakcije, smenjivali glavne urednike...", ukazuje Zekić.List "Danas" u tekstu prenosi izjave nekoliko sagovornika koji smatraju da REM ne obavlja svoj posao i da je prisutna dominacija vlasti u svim elektronskim medijima.Gordana Suša, Rade Veljanovski i Nedim Sejdinović povodom navodnog tajnog izveštaja REM-a za "Danas" tvrde da REM nije nezavisno regulatorno telo i da je sam sebe ukinuo.Danas navodi da je CINS pre dva dana objavio "dugo skrivani izveštaj REM-a" o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. godine i tvrde da je REM prekinuo da objavljuje izveštaje o tome što je pobudilo sumnju da je to učinjeno kako bi se prikrilo favorizovanje vladajuće stranke u medijima.

----------------------------------------------------------

Datum: 31.08.2019 

Medij: uns.org.rs

Link: http://www.uns.org.rs/desk/vesti-iz-medija/85041/savet-rem-a-tekst-izvestaja-koji-je-objavio-cins-je-insistiranje-na-glupostima-cins-rem-potvrdio-autenticnost.html

Autori: Redakcija

Teme: Korupcija

Naslov: Savet REM-a: Tekst izveštaja koji je objavio CINS je insistiranje na glupostima; CINS: REM potvrdio autentičnost

  1. 08. 2019. Izvor: Insajder Savet REM-a je reagovao je saopštenjem na tekst CINS-a o izveštaju Regulatornog tela za elektronske medije o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016 i u saopštenju optužio CINS za spinovanje i "insistiranje na glupostima". U CINS-u kažu da je REM u saopštenju potvrdio autentičnost informacija koje su objavili dodajući da ovim završavaju komunikaciju putem saopštenja, jer to nije način na koji državne institucije treba da odgovaraju novinarima koji štite interes građana. Kako se iz saopštenja Saveta REM nije moglo nedvosmisleno zaključiti da li ovo regulatorno telo osporava ili ne izveštaj koji je objavio CINS, to pitanje smo postavili članici ovog Saveta Oliveri Zekić. Ona, međutim, i nakon insistiranja, nije dala nedvosmislen odgovor.Centar za istraživačko novinarstvo (CINS) objavio je juče izveštaj REM-a o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. koje ovo telo, iako statut REM-a predviđa javnost u radu, do danas nikada nije objavilo. Izveštaj do koga je došao CINS pokazuje da su tokom kampanje za izbore 2016. godine televizije s nacionalnom frekvencijom favorizovale vladajuću Srpsku naprednu stranku.Reagujući na ovaj tekst, Savet REM-a objavio je saopštenje u kome ne postoji nedvosmisleni demanti autentičnosti izveštaja, ali se zato novinari ovog istraživačkog centra optužuju da žele da dokažu "da je zemlja ravna ploča", a u tom kontekstu pomenuti su i američki košarkaš Kajri Irving, Dragan Đilas i bojkot izbora.Samo "insistiranjem na glupostima" može se objasniti pokušaj CINS "da ponovo dokažu postojanje famoznog izveštaja REM-a, na šta smo dva puta odgovarali, pokazali pravi izveštaj, koji je, za razliku od 'njihovog' zaveden, ima potpis, pečat i još je, uz sve to i objavljen, ali, ne vredi", navodi se u saopštenju.U neobičnoj formulaciji koju je moguće tumačiti na različite načine REM tvrdi da delovi izveštaja koji je objavio CINS postoje u pravom izveštaju i da su, zvanično, poslati Savetu za borbu protiv korupcije.U saopštenju koje potpisuje Savet REM-a navodi se da izveštaj nije bio tajan."Tokom kampanje su periodični izveštaji o zastupljenosti razmatrani na sednicama Saveta REM, ali nisu objavljivani, o čemu su upoznati predstavnici Parlamentarne Skupštine Saveta Evrope i članovi Ograničene misije OEBS/ODIHR, na zajedničkom sastanku", navodi se u saopštenju."Kada je kampanja završena, više organizacija je objavilo izveštaje o zastupljenosti, te završni izveštaj Savet REM nije ni razmatrao, jer nije bilo nikakve potrebe za tim, pošto, osim objavljivanja već poznatih brojki o vremenu nečijeg pojavljivanja, REM ništa drugo nije mogao da radi, jer ne može da uređuje programe komercijalnih televizija, niti da određuje ko će se i koliko na njima pojavljivati", stoji u saopštenju.CINS: REM potvrdio naše pisanje, prestaje komunikacija saopštenjimaCentar za istraživačko novinarstvo reagujući na ovo saopštenje objavio je tekst pod nazivom "REM potvrdio pisanje CINS-a" u kojem kažu da je REM u svom saopštenju naveo "da su izveštaj imali, ali da ga nisu razmatrali".Odgovarajući na tvrdnje iz saopštenja da su ove informacije novinari mogli da saznaju u REM-u, CINS navodi da je REM dobio upit za intervju u vezi sa izveštajem o radu medija u kampanji 2016, ali da na njega nisu pristali niti su na poslata pitanja odgovore dostavili."Novinari su poslali imejl 16. avgusta uz molbu da nam obezbede sagovornika u narednih sedam dana. Kako nismo dobili odgovor, 23. avgusta im je stigao drugi imejl sa konkretnim pitanjima: zbog čega je REM tvrdio da izveštaj ne postoji; zašto izveštaj nikada nije objavljen; da li je izveštaj bio na dnevnom redu Saveta REM-a i, ukoliko jeste, tražili smo datum sednice na kojoj se razgovaralo o tome" , navodi CINS.Oni su takođe, ovim putem pozvali REM da objave periodične izveštaje, kao i sve dokumente koje su ranije tražili, a koje nikada nisu poslali."Time završavamo i komunikaciju putem saopštenja, jer to nije način na koji državne institucije treba da odgovaraju novinarima koji štite interes građana. Gospoda iz REM-a nas uvek mogu dobiti na brojeve telefona i imejl adrese koje smo im poslali", dodaje se u saopštenju Centra za istraživačko novinarstvo.Zekić na pitanje da li osporava autentičnost izveštaja REM: Ne znam, niti me zanima šta objavljuje CINSKako se iz današnjeg saopštenja Saveta REM nije moglo zaključiti da li ovo regulatorno telo osporava autentičnost informacija koje je CINS objavio ili ne, to pitanje uputili smo članici ovog Saveta Oliveri Zekić koja međutim ni nakon insistiranja nije dala nedvosmislen odgovor."Osporavam apsolutno sve što radi CINS, pošto jednu lažnu priču o REM-u, ranije plasiranu, pokušavaju da pokriju drugom, takozvanom eksluzivnom. Izveštaj nije nikakva ekskluziva, jedini zvanični postoji u Agenciji za borbu protiv korupcije", tvrdi Zekić i dodaje da REM ne radi ništa tajno."Kada je reč o tome koliko je sekundi, minuta ili sati neko bio na nekoj komercijalnoj (privatnoj) televiziji, to su podaci koji se posle izbora nebrojeno puta vrte na svim medijima i istovremeno to je nešto nad čim REM nema nikakve ingerencije. Nad uređivačkom politikom tih medija nemamo ovlašćenja, niti su minutaže u predizbornom informativnom programu privatnih televizija određene zakonom. Ukratko - mogu da emituju šta god i koliko god žele. Zamislite da u Americi neko brani CNN-u da radi kampanju protiv Trampa ili FOX-u da favorizuje Hilari Klinton?", navela je Zekić.Na dodatno pitanje Insajdera da li, ukoliko tvrdi da izveštaj nije ekskluziva, znači da je izveštaj koji CINS objavio autentičan, Olivera Zekić je odgovorila: "Ne znam, niti me zanima šta objavljuje CINS".                  

----------------------------------------------------------