Može li se voziti autoputem bez presecanja vrpce?
Objave zvaničnika od 11. avgusta 2019, prema kojima je „deonica autoputa "Miloš Veliki" od Obrenovca do Ljiga spremna je za saobraćaj“, ali da će „u rad svečano biti puštena sledeće nedelje, 18. avgusta, kako je najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić“, nameću logično pitanje - zbog čega se građani ne bi vozili ovim autoputem između 11. i 18. avgusta, a JP Putevi Srbije ubirali putarine na toj deonici.
Dodatni razlog za to da autoput bude što pre pušten u saobraćaj su i brojne saobraćajne nezgode koje se događaju u letnjem periodu. O tome svedoče i izjave predstavnika resornog ministarstva: "Puštanjem u saobraćaj deonice autoputa od Obrenovca do Ljiga, koja vodi do Čačka, očekuje se značajno rasterećenje saobraćaja na Ibarskoj magistrali, čime bi se i na tom državnom putu značajno poboljšala bezbednost učesnika u saobraćaju.“
Ovo nije jedinstven slučaj u Srbiji. Pre samo tri godine, kada je otvaran deo ovog istog autoputa, na puštanje u rad se čekalo deset dana, „zbog obaveza "najviših srpskih zvaničnika", kao i "prisustva gostiju iz Azеrbеjdžana"
Ako se već ne može suzbiti želja političkih funkcionera za promocijom kada dobiju priliku da se pohvale nečim što je izgrađeno novcem građana za njihovog mandata, onda bi stvari trebalo organizovati sa što manje posledica po bezbednost građana i finansijske interese državnih preduzeća. Na primer, tako što bi posle stvarnog otvaranja, auto-put bio na sat - dva zatvoren, a zatim svečano otvoren uz kamere. Naravno, takva odložena svečana otvaranja ne bi trebalo održavati u doba izborne kampanje, ili na njima ne bi smeli da učestvuju kandidati na izborima i predstavnici političkih subjekata.