Business Joomla Themes by Justhost Reviews

Podzakonski akti za bolje funkcionisanje medija

Datum kreiranja: utorak, 21 oktobar 2014
nemanjanenadicProgramski direktor "Transparentnosti Srbija" Nemanja Nenadić ocenio je da su i pored usvajanje seta medijskih zakona, brojne oblasti funkcionisanja medija u Srbiji ostale neregulisane i da je neophodno doneti pozakonske akte koji će preciznije urediti pitanja finansiranja medija i sprečavanja kupovine medijskog uticaja.

On je na okruglom stolu posvećenom pravnom monitoringu medijske scene u Srbiji rekao da je pitanje budžetskog finansiranja medija povezano sa reformisanjem medijskog zakonodavstva, prenosi Beta .

Interes građana je da dobiju potpune i objektivne informacije, a izvor finansiranja medija može uticati na način i ugao medijskog izveštavanja. Građanima je pitanje budžetskog finansiranja medija važno jer imajo pravo da znaju da li se javna sredstva koriste zakonski i u skladu sa svrhom za koju su namenjena", kazao je Nenadić.

On je dodao da postoji više rizika po nezavisnost medija koji proizilaze iz načina i izvora njihovog finansiranja.

"Direktno plaćanje od strane konzumenta medijskog sadržaja nosi najmanje rizika ali nije puna garancija nezavisnosti medija. Kad je reč o naplati usluga na tržistu poput oglašavanja, po prirodi stvari su oglašivači zainteresovani da se o njima izveštava u pozitivnom smislu, što može ugroziti nezavisnost medija", rekao je Nenadić.

Prema njegovim rečima, rizik stvaraju i činjenice da nema ravnoteže snaga jer su mediji slabiji od oglašivača i da veliku ulogu u oglašavanju imaju posrednici.

Advokat Slobodan Kremenjak ocenio je da su usvajanjem medijskih zakona u avgustu prihvaćeni ključni zahtevi relevantnih medijskih udruženja.

"Ipak, medijski zakoni su samo deo okruženja u kome sredstva informisanja funkcionišu i koliko god da su dobri, ne mogu rešiti sve probleme medija u jednom društvu. Usvajanjem zakona posao nije završen, važnija je implementacija tih propisa i pronalaženje najmanjeg zajedničkog imenitelja oko koga bi svi zainteresovani činioci mogli da slože", rekao je Kremenjak na okruglom stolu.

On je dodao da je od ključnog značaja pitanje kako uticati na tržište da bi se unapredili uslovi poslovanja medija u Srbiji.

"Mi danas imamo situaciju u kojoj najveći mediji rade sa ogromnim gubicima i gde i velike strane kompanije beleže gubitke. Medijska udrženja moraju nastojati da se izbore za kvalitetna rešenja koja će doprineti boljem funkcionisanju medija", kazao je Kremenjak.