Business Joomla Themes by Justhost Reviews

Javno-privatna partnerstva u Beogradu

Datum kreiranja: četvrtak, 16 oktobar 2014
BeogradLogoGradski menadžer Beograda nakon posete Beču prenosi iskustva i ideje za javno-privatna partnerstva. Osim deponije Vinča, gde je već bilo pokušaja da se stvari reše na ovaj način, pomenute su javne garaže - na odabranim lokacijama privatni investitori bi ulagali u izgradnju, Parking servis vodio posao, a dobit se delila. Pošto je to samo jedan od mogućih modela, valjalo bi sprovesti analize i objasniti po čemu je taj model isplativiji od drugih - npr. od kredita za izgradnju nakon čega gradsko JP ubira celu dobit ili od čiste koncesije, gde privatna firma vodi posao i ubira svu dobit a Grad poverava posao onome ko plati najviše za takvu koncesiju. Jednako su zanimljive, ali, čini se, manje razrađene i ideje koje se odnose na gradnju privatnih vrtića ili njihovo subvencionisanje od strane Grada.

U izjavi je pomenuto i da se za projekat "Beograd na vodi" interesuju investitori i "raspituju koliko može da se investira". Ovde su i vest i pozicija gradskog menadžera u dogovorima potpuno nejasni. Sudeći po dostupnim informacijama, za sada nije potpisan nikakav ugovor o izgradnji projekta "Beograd na vodi", pa se ne zna ni šta će sve u njega uložiti Republika i Grad a šta privatni partner, niti kako će deliti eventualne dobiti ili gubitke. Međutim, po onome što smo do sada mogli da čujemo, investitor za taj projekat već postoji - kompanija Eagle Hills iz UAE, koji će tu uložiti 3 ili 4 milijarde dolara ili evra. Ako je to istina (još uvek je neproverljivo), onda bi "interesovanje investitora" moglo da se odnosi samo na sledeću fazu - npr. prodaju poslovnog i stambenog prostora u budućim zgradama u priobalju. Možda je novinarima gradske televizije koji su intervjuisali Vesića sve bilo jasno, pa nisu postavili dodatna pitanja, ali gledaoci i čitaoci su dobili samo još jednu dilemu više. (http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=108347)