Finansiranje kampanje za parlamentarne izbore 2020
Transparentnost Srbija vas poziva da uzmete učešće na video konferenciji
Finansiranje kampanje za parlamentarne izbore 2020
koja će se održati na platformi ZOOM, 12.11.2020, u trajanju od 11.00 do 12.00 časova
na sledećem pristupnom linku
https://us02web.zoom.us/j/87022653693?pwd=akFueWIxWExlaTd0VXEyOGJSZWVtZz09
(code 975277)
Na konferenciji ćemo govoriti o sledećim pitanjima:
- Koji su prihodi i rashodi kampanje prikazani u finansijskim izveštajima 18 od 21 izborne liste koji su do sada objavljeni
- Šta pokazuje poređenje podataka koje je Transparentnost Srbija prikupila tokom monitoringa sa podacima iz finansijskih izveštaja u vezi sa oglašavanjem na TV i bilbordima
- Koji su glavni nedostaci u izveštajima o troškovima kampanje i podaci koje bi Agencija trebalo da proveri u postupku kontrole
- Koje su glavne slabosti sistema izveštavanja o troškovima kampanje i šta se može rešiti izmenama u Zakonu, podzakonskim aktima i praksi
- U kojoj meri su državni organi (Agencija za sprečavanje korupcije, Regulatorno telo za elektronske medije, Nadzorni odbor, javno tužilaštvo, Ministarstvo finansija) ispunili svoje dužnosti u vezi sa zakonitim finansiranjem kampanje
- Koji je bio uticaj funkcionerske kampanje na ovogodišnjim izborima i koji oblici su bili najzastupljeniji
- Šta su ključni nalazi ODIHR i EU i koje ključne stvari bi trebalo menjati u propisima
Nalaze istraživanja će predstaviti:
Nemanja Nenadić, programski direktor TS
Zlatko Minić, saradnik TS
Sanja Ajdanić, istraživač
Svi materijali će biti dostupni pre konferencije na internet stranici: https://www.transparentnost.org.rs/index.php/sr/projekti/188-monitoring-izbora-2020
Ukratko o temama konferencije: Finansiranje izbornih kampanja je prepoznato kao jedna od najrizičnijih oblasti u vezi sa pojavom korupcije. Međutim, iako je bilo planirano da se propisi u ovoj oblasti unaprede još 2014, do toga nije došlo ni šest godina kasnije. Dijalog o izbornim uslovima iz 2019. i potonje izmene u nekoliko zakona nisu rešile glavne probleme u vezi sa zloupotrebom javnih resursa i promotivnih aktivnosti javnih funkcionera, niti su obezbedile veću javnost podataka o prihodima i rashodima kampanje dok ona traje. Ove godine je prvi put postojala dužnost Agencije da rešava po prijavama za nezakonito finansiranje dok kampanja traje, a posle 20 godina je bio formiran Nadzorni odbor. TS je na ranijim konferencijama već objavila deo nalaza monitoringa. Sada će prvi put biti predstavljena analiza podnetih izveštaja o troškovima kampanje, poređenje sa nalazima monitoringa i sa prikazanim prihodima i rashodima na ranijim izborima