Business Joomla Themes by Justhost Reviews

Putarina odoka

Datum kreiranja: nedelja, 06 septembar 2015

putarinaVest o uvođenju zatvorenog sistema naplate putarine o uvođenju zatvorenog sistema naplate putarine, odnosno o ukidanju "duple" naplate putarine je svakako dobra. Mnogi vozači doživeli su da ih 15- tak kilometara vožnje auto-putem košta 240 dinara ili da putarinu od Novog Sada do Beograda plate 480 dinara. Na sajtu Automagazina može se naći odgovor preduzeća Putevi Srbije iz 2013. u kome se ova dupla naplate obrazlaže time da se "na pojedinim deonicama saobraćaj odvija jednom trakom" pa nije moguće uvesti zatvoreni sistem naplate i najavljuje da će to biti učinjeno 2014. godine. Sada je Ministarstvo saobraćaja najavilo da će se to konačno desiti 1. oktobra 2015. godine, i to po nalogu ministarke.

Vozači će, radosni što se ukida ono što su doživljavali kao svojevrsnu drumsku otimačinu, verovatno ostati uskraćeni za odgovore na nekoliko pitanja: zbog čega zatvoreni sistem nije uveden ranije, ako su za to postojali uslovi (u kojem slučaju bi naređenje ministarke bilo nepotrebno) i da li će neko odgovarati zbog toga; odnosno, ako još uvek ne postoje uslovi, ili je iz bilo kog razloga ova odluka štetna za JP, ali korisna za promociju ministarke, zbog čega Putevi Srbije postupaju po nalogu ministarke umesto po odlukama direktora i nadzornog odbora?

Inače, naplata putarine je i u prošlosti bila predmet najava i objava koje su, nepotkrepljene analizama, delovale kao paušalne ocene i medijski "probni baloni". Tako je pre nepunih 10 meseci ministarka (koja sada naređuje uvođenje zatvorenog sistema naplate) najavljivala uvođenje vinjeta, dok su pre tri godine stručnjaci iz Puteva Srbije tvrdili da su vinjete prevaziđene u EU i da ih Srbija neće uvoditi.

Sve je to dobra ilustracija kako funkcionišu javna preduzeća u Srbiji i na koji način se u njima (odnosno van njih) donose odluke.