Najave za koncesiju na beogradskom aerodromu
Prva tema za razmišljanje, ali i zakonska obaveza (na osnovu Zakona o javno - privatnim partnerstvima i koncesijama) jeste da se uradi analiza i da se utvrdi da li je koncesija bolje rešenje od raspoloživih alternativa. Na primer, ako je dobit Aerodroma već sada u porastu, i ako analize pokažu da bi dodatna ulaganja te prihode uvećala, zbog čega bi uopšte to bilo učinjeno kroz koncesiju a ne domaćim ulaganjem? Odgovor da "para nema" ne bi bio dovoljan, već bi trebalo uporediti troškove kredita i očekivane dobiti, kao i rizike da ta dobit ne bude ostvarena. Tek ako se pokaže da su rizici i troškovi veći od dobiti, bilo bi racionalno da se traži partner za koncesiju. Nije razumno davati koncesionarima u ruke "zlatnu koku" na npr. 20 godina. To bi moglo imati smisla tek ako taj potencijalni partner, zahvaljujući svojoj boljoj organizovanosti, mogućnosti da dođe do početnog kapitala pod povoljnijim uslovima od naše države i slično, može da ponudi koncesionu naknadu koja će, kad se sve sabere i oduzme, biti veća od prihoda koji bi ostvarivalo JP Aerodrom i država Srbija.