Koridori
Osim tragedije koju je izazvao vozač direktora državnog preduzeća Koridori Srbije, teksta ostavke direktora Babića (u kojem neprimereno veliča predsednika stranke, čijom zaslugom je Babić obavljao funkciju) i očiglednog doziranja informacija o uzrocima i okolnostima same nesreće, pažnju privlače i otkrivene informacije o odnosima između državnog preduzeća i firme koja za njen račun izvodi radove.
Iz objavljenih dokumenata se ne vidi da li je, kao što se tvrdi, davanje automobila bio uslov za učešće na tenderu, niti da li je naknadno ugovorena takva obaveza.
Transparentnost Srbija je zato uputila zahtev kojim smo od Koridora zatražili sledeće dokumente:
- Kopiju konkursne dokumentacije nabavke za izgradnju autoputa E75, deonica: Grdelica (Gornje Polje)-Caričina Dolina, projekat IZGRADNjE AUTOPUTA NA KORIDORU H, REPUBLIKA SRBIJA, Br.Projekta: SERAPIS N. 2006-0324Ref.broj ponude/Ugovora: CORRX.E75.EIB.PACK1.ICB, koju je preduzeće Koridori Srbije d.o.o. raspisala za LOT 1 otvorena trasa i mostovi na sektoru Grdelica-Tunel Predejane i LOT 2 otvorena trasa i mostovi na sektoru Tunel Predejane-Caričina Dolina
- Kopija ugovora koji je u vezi sa gore navedenom nabavkom zaključen za LOT2 sa JV Trace group hold plc and Mostovik llc, 71 “James Bourchier” blvd. 1407 Sofia, Bulgaria.
- Kopija pravila koja su primenjivana za ovu nabavku, s obzirom na to da ona nije sprovođena na osnovu domaćeg Zakona o javnim nabavkama.
- Relevantni delovi konkursne dokumentacije, ugovora ili pravila o sprovođenju nabavki iz tačaka 1. do 3. ovog zahteva, kojima je traženo, propisano, odnosno ugovoreno da izvođač radova nabavlja opremu i vozila za potrebe investitora i vršenja nadzora nad izvođenjem radova.
Predmet zahteva smo pojasnili podsećajući nadležne u Koridorima na informacije objavljene u medijima, tačnije na portalu Insajder.net: Prema ugovornoj obavezi Izvođači radova dužni su da obezbede opremu i vozila za potrebe predstavnika investitora i inženjera (nadzornog organa), a u cilju realizacije projekta. Opremu i vozila predstavnici investitora i inženjera koriste tokom cele realizacije projekta, a postaju vlasništvo investitora tek po završetku svih radova i okončanju Ugovora. U Koridorima Srbije tvrde da je uobičajena praksa u međunarodnim ugovorima u Evropi i svetu da izvođač radova obezbeđuje opremu i vozila za potrebe investitora i inženjere koji vrše nadzor.
Na veb prezentaciji Koridora Srbije nije objavljen demanti ovih navoda. Objavljivanje potpunih informacija u vezi sa ovim navodima je od velikog značaja za javnost Srbije, kao i za preduzeće Koridori Srbije, jer se bez dodatnih informacija može javiti sumnja u postojanje neprimerenih odnosa između naručioca i izvođača radova.