Povodom otvaranja deonice auto-puta
Povodom za danas najavljenog otvaranja deonice auto-puta nazvanog „Miloš Veliki“, između Obrenovca i Ljiga, Transparentnost Srbija podseća na medijske najave, prema kojima su radovi završeni pre sedam dana, ali se čeka svečano otvaranje da bi deonica bila puštena. Tim povodom naša organizacija je zatražila od JP Putevi Srbije informacije o vremenu kada su radovi završeni, kao i o visini očekivanih prihoda od putarine na nedeljnom nivou, kako bi se sagledali štetni finansijski efekti ovog odlaganja.
Transparentnost Srbija je u vezi sa rešavanjem problema „funkcionerske kampanje“, koji je zastupljen ne samo u predizbornom periodu već i van njega, utvrdila potrebu da se zakonski utvrde pravila postupanja javnih funkcionera u vezi sa njihovim učešćem i promocijom kod otvaranja objekata javne namene. Svrha definisanja takvih pravila bilo bi smanjenje prostora za diskreciono odlučivanje. Na primer, kada je reč o novim putevima, koji se grade sredstvima iz republičkog budžeta, takvim pravilima bi se moglo odrediti da li je reč o događaju kojem treba da prisustvuje resorni ministar ili predsednik Vlade, kao i situacije kada u njima treba da učestvuje predsednik države (npr. otvaranje međunarodnog puta). Naravno, kada je u toku izborna kampanja, u svečanim otvaranjima ne bi trebalo da učestvuju nosioci javnih funkcija koji su u vezi sa političkim subjektima. Ovu preporuku smo uvrstili u materijal koji ćemo predstaviti na okruglom stolu – dijalogu o izborima, 19.avgusta 2019..
Analiza i tekst koji se odnosi na ulogu medija u izbornim kampanjama mogu se preuzeti ovde