Business Joomla Themes by Justhost Reviews

Javnost medijskog vlasništva - pretpostavka za borbu protiv korupcije

 

Transparentnost – Srbija smatra da je Zakon o javnosti medijskog vlasništva jedan od najvažnijih propisa koji još uvek nedostaju u antikorupcijskom pravnom okviru Republike Srbije. Zbog toga izražavamo zabrinutost što ovaj akt još uvek nije iznet na javnu raspravu, i pored činjenice da je u okviru Ministarstva kulture još 2008. formulisan nacrt zakona koji je tu materiju trebalo da uredi i da je donošenje takvog zakona predviđeno Koalicionom sporazumom vladajućih stranaka (2012.).

Trenutno u Srbiji nije moguće saznati potpune podatke o krajnjim vlasnicima preduzeća koja su osnivači medija. To se pokazuje i na najnovijem primeru kada je g. Miroslav Mišković obznanio javnosti da će se odreći svog većinskog vlasništva u listu „Press“ iako kao vlasnik nije ni bio upisan u registru Agencije za privredne registre.[1]

Osim podataka o vlasničkoj strukturi, Transparentnost – Srbija smatra da je jednako važno obezbediti i punu javnost podataka o finansiranju medija iz bilo kojeg javnog izvora i u bilo kojoj formi (subvencije, nabavke, finansiranje projekata iz budžeta, narudžbenice za oglase i sl.), kao i podatke o političkom oglašavanju. Podsećamo da je Transparentnost – Srbija u okviru monitoringa finansiranja kampanje za majske izbore 2012[2]. utvrdila da su mnoge lokalne samouprave plaćale oglase u kojima se promovišu lokalni funkcioneri kao i da delovi finansijskih izveštaja stranaka objavljeni na sajtu Agencije za borbu protiv korupcije, iz kojih bi se moglo videti koliko je plaćeno kojoj RTV stanici ili novinama za oglašavanje, još uvek nisu dostupni[3].

Transparentnost – Srbija

Beograd, 13. novembar 2012.

 



[1] Prema dostupnim podacima Agencije za privredne registre, 50% vlasništva pripada firmi AMBER PRESS LIMITED sa Kipra.

[3] Iz objavljenih delova finansijskih izveštaja kampanje za majske izbore mogu se videti pojedinačno plaćeni iznosi za RTV stanice i novine, ali ne i nazivi medija o kojima je reč.