Gradnja na Makiškom polju
Građani su sa razlogom uznemireni zbog usvajanja plana prema kojem će na Makiškom polju biti dozvoljena stanogradnja. Iako predstavnici gradskih vlasti navode da su izvršili provere i da neće biti ugroženo vodoizvorište, ti navodi nisu dovoljno uverljivi, pogotovo kada se uzme u obzir da su na rizike upozorovale i druge gradske institucije , kao i stručnjaci.
Da odluka nije doneta u javnom interesu još više od iznetih sumnji ukazuje druga stvar – način na koji predstavnici vlasti reaguju na zabrinutost i proteste građana. „Zamenik gradonačelnika Goran Vesić ocenio je da je skandalozno to što su pristalice dela opozicije pokušale da spreče održavanje sednice gradskog parlamenta i usvajanje plana detaljne regulacije za Makiško polje i istakao da su time pokazali da se protive izgradnji metroa u Beogradu.“
Izgradnja metroa, naime, uopšte ne bi morala biti vezana za izgradnju stambenog naselja na Makiškom polju. U stvari, bilo bi besmisleno da linija metroa započne upravo iz Makiša kada tamo ne bi bilo stambenog naselja. Zbog toga se ni protivljenje izgradnji ovog naselja ne može smatrati protivljenjem izgradnji metroa u Beogradu, već stavom da linija metroa treba da prođe drugom trasom.
O tome da se urbanizacija Makiškog polja i planiranje metroa prilagođavaju privatnim interesima, o čemu je TS već pisala, svedoči i činjenica da je čitava priča o izgradnji pokrenuta još sredinom 2017. godine, sa informacijama o postignutim dogovorima za izgradnju Karićevog „Tesla grada“ upravo na ovoj lokaciji, a da predstavnici gradskih vlasti nisu ni potrvdili ni demantovali takve pregovore iako je Poverenik doneo rešenje po kome su morali da odgovore na zahtev TS.