Radovi na putu
Vesti o gužvama na putevima, graničnim prelazima i naplatnim rampama u špicu turističke sezone ponavljaju se svake godine. Ovog leta su vozači izgubili najviše živaca zbog radova blizu Velike Plane.
"Putevi - Srbije" jesu praktično monopolista za nekoga ko putuje na primer iz Beograda za Niš automobilom. Takav putnik nema realnog izbora i putovaće ovim autoputem i pored višečasovnih čekanja. Međutim, onaj ko iz Švajcarske ili Nemačke putuje za Grčku ili Tursku ima izbor. Sigurno je da će ne samo oni koji su se ovog leta našli u gužvama, već i brojni drugi koji za tu priču čuju, sledeći put dobro razmisliti pre nego što se opredele za put preko Srbije.
Direktna izgubljena dobit javnog preduzeća Putevi Srbije i ostatka turističke infrastrukture u Srbiji verovatno će višestruko nadmašiti sumu koju je to isto preduzeće moglo da uloži kako bi ove gužve bile manje. To su mogla biti ulaganja u protok drugom stranom autoputa, omogućavanje vožnje privremenim putevima (uz naknadu vlasnicima zemjišta). Možda bi bilo dovoljno i da su samo postavljena vidljiva obavšetenja o alternativnim putevima, na mestima gde su vozači još uvek imali mogućnost da se isključe.
Posredne štete (za celu zemlju, ne samo za ovo JP) nije moguće ni proceniti.
Zakon o javnim preduzećima iz 2012, iako je to bio jedan od proklamovanih ciljeva, nije doneo za sada nikavke promene u pogledu odgovornosti za njihov rad. "Putevi Srbije" u tome ni po čemu nisu izuzetak.