Business Joomla Themes by Justhost Reviews

Gradski autobusi - nabavke i propisi

Datum kreiranja: sreda, 02 april 2014
Do korupcije obično dolazi kršenjem propisa. Ponekad se korupcija odvija korišćenjem ili namernim održavanjem "rupa u propisima". Međutim, njen najopasnji oblik je prilagođavanje propisa koruptivnim interesima. 

vucic_mercedesGeneralni direktor Ikarbusa Aleksandar Vićentić izjavio je Tanjugu da to preduzeće "pregovara sa brojnim prevoznicima zainteresovanim za kupovinu novog autobusa IK112 le, koji je napravljen u saradnji sa nemačkim Mercedesom" (http://goo.gl/8zKHQx ). Međutim, da tržišno interesovanje za ovim autobusima možda i nije baš toliko veliko, već da je reč o poslovnom aranžmanu koji prevashodno zavisi od političke odluke, pokazuje nastavak izjave. On je, kako se kaže u istoj vesti "izrazio očekivanje da će, nakon formiranja nove gradske vlasti, biti promenjen pravilnik - po kojem autobusi sa takvim šasijama ne mogu da se koriste, jer visina poda autobusa mora da bude celom dužinom ista. Vićentić je naglasio da je Beograd, koliko je njemu poznato, jedini evropski grad koji ima takav propis". 

U čemu je dakle stvar? Postoje najmanje dve mogućnosti. Prva je da je u važeći pravilnik unet nepotreban uslov za gradske autobuse, kako bi se privilegovali neki proizvođači. Druga mogućnost je da se sada traži (i s obzirom na prethodnu veliku promociju očekuje) promena tog istog pravilnika i brisanje prethodno postavljenog uslova, kako bi se otvorio prostor za izbor samo jednog od potencijalnih ponuđača. Šta god da je u pitanju, ili je aktuelni pravilnik skrojen koruptivno, ili će takve biti njegove izmene.