Kako netačne informacije o povećanju budžetskih rashoda dovode do korisnih izmena
Takođe su netačna tumačenja da je do „povećanja“ došlo zbog toga što su povećani rashodi budžeta. Tačno je da Zakon o finansiranju političkih aktivnosti propisuje da se izdvajanja za političke stranke vrše u odnosu na ukupne troškove budžeta. Međutim, krajem 2012. je izmenjen Zakon o budžetskom sistemu, koji je propisao da se u slučajevima kada je posebnim zakonom određeno da se neko izdvajanje iz budžeta vrši u određenom procentu, taj procenat izračunava u odnosu na „rashode koji se finansiraju iz poreskih prihoda“. Kada se primene i ove odredbe pri obračunu, kao što Ministarstvo finansija tokom pripreme budžeta i čini, krajnji je ishod da se budžetske dotacije za stranke zavisne od prihoda budžeta.
Inače, osnovna razlika rešenja iz prethodnog (Zakona o finansiranju političkih stranaka iz 2003) i aktuelnog propisa (Zakon o finansiranju političkih aktivnosti iz 2011) jeste u tome što je po prethodnom zakonu osnovica za obračun bio budžet umanjen za transfere APV, lokalnim samoupravama i penzionom fondu, dok se po aktuelnom zakonu kao osnovica uzima čitav budžet.