Povećanje aktivnosti funkcionera u vreme kampanje
Tokom kampanje za izbore, održane aprila ove godine u Srbiji, povećan je broj promotivnih aktivnosti funkcionera, a uočene su i desetine primera kršenja zakona i korišćenja funkcija u partijske svrhe, rezultati su monitringa izborne kampanje koju je sprovela nevladina organizacija Transparentnost Srbija (TS), a prenosi Beta sa naše konferencije.
Zlatko Minić iz TS rekao je danas na konferenciji za novinare da su tokom kampanje korišćeni javni resursi u partijske svrhe, povezivane su državne aktivnosti sa partijskim skupovima, objavljivani stranački stavovi na sajtovima državnih organa, a bilo je i situacija u kojima je nejasno kakva je uloga državnih funkcionera na nekom skupu.
Uočena je podrška državnog funkcionera stranačkom kandidatu i davane izjave u kapacitetu državnog funkcionera na stranačkim skupovima, rekao je Minić.
On je naveo da je monitoring pokazao da je broj promotivnih aktivnosti gotovo tri puta veći u odnosu na isti period 2015. godine kada nije bilo kampanje.
Tokom šest nedelja prošle godine bilo je 148 aktivnosti, a tokom šest nedelja ove godine, u periodu kada je bila kampanja, bilo je 436 promotivnih aktivnosti.
Najviše promotivnih aktivnosti u 39 dana kampanje imali su gradonačlenik Beograda Siniša Mali 62 i gradski menadžer Goran Vesić 60, koji su u istom periodu prošle godine imali svega 18 odnosno 17 promotivnih aktivnosti.
Zanimljivo je i to što njih dvojica nisu od tih aktivnosti imali ni jednu zajedničku, rekao je Minić.
Pored njih dvojice velik broj aktivnosti imali su ministar Aleksandar Vulin 38, predsednik opštine Zemun Dejan Matić 32, ministarka Snežana Bogosavljević Bošković 23 i po 20 su imali premijer Aleksandar Vučić, ministarka Zorana Mihajlović i ministar Vanja Udovičić.
Minić je naveo da je najmanje aktivnosti imao predsednik Srbije Tomislav Nikolić.
Prema Minićevim rečima, posle izbora broj aktivnosti je značajno smanjen kod nekih funkcionera čak i do 100 posto, dok je jedino Vulin zadržao visok broj promotivnih aktivnosti.
"Na osnovu ovih podataka, može se zaključiti da su funkcioneri koristili funkcije za potrebe promocije u kampanji, kako bi obezbedili dodatno pojavljivanje u informativnim emisijama, van pred izbornih blokova", rekao je Minić.
Tokom monitoringa posmatrana su 28 funkcionera, a u promotivne aktivnosti svrstane su posete firmama, školama, bolnicama, sudovima, otvaranje fabrika, postavljanje kamena temeljca, kao i potpisivanje ugovor i memoranduma o izgradnji i ulaganjima.